نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: طلاب نباید رنگ و بوی حزبی بدهند چراکه شخصیت طلاب کریم‌تر و بزرگوار‌تر بوده و وظیفه آن‌ها بسیار گسترده است.
کد خبر: ۲۷۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 06 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه قزوین که صبح امروز در شبستان امیر المومنین‌(ع) مسجدالنبی شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال برای مدرسه آفرینش مراسم افتتاحیه برگزار کرد.

وی ادامه داد: اگر برخی از انسان‌ها نهال می‌کارند و این نهال سودی برای آن‌ها ندارد این مهم مربوط به اندیشه است و اگر بخواهیم در باغستان و مدرسه معرفت خداوند متعال مؤثر باشیم باید همواره از یاد پروردگار متعال غافل نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حرکت و اعمال مسؤولان و مردم باید مبتنی بر تقوا باشد چرا‌که اکنون منابع و فرصت‌های بی‌شماری در خدمت است که باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کرد.

عابدینی تصریح کرد: اگر اهل تقوا باشید خداوند متعال به شما قدرت تشخیص و فهم می‌دهد و نباید از این نکته غافل شویم که قرآن کریم همواره انسان‌ها را به جستجوی حکمت تشویق کرده و باید برای رسیدن به حکمت تلاش کرد.

وی مطرح کرد: هر فرد باید برای شناخت حکمت اقدام کرده و پس از آن در چشاندن حکمت الهی به دیگران تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: حکمت اگر بر کوه‌ها برخورد کند آن‌ها را نابود می‌کند و قرآن کریم نمونه بارز حکمت الهی است.

عابدینی عنوان کرد: مسلمانان باید با بصریت باشند چرا‌که تاریخ ثابت‌گر این واقعیت است که تعداد مسلمانان به خودی خود مهم نیست زیرا در عصر امام حسین(ع) مسلمانان بی‌شماری در کوفه بودند اما نقش سیاهی لشگر را داشتند.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر نیز ابن‌زیادهای زیادی در انقلاب وجود دارد که با وجود اینکه بر سر سفره امام زمان‌(عج) نشسته‌اند اما ابن‌زیاد وار زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: افرادی هستند که منافعشان با دشمن یکی بوده و سعی در فریب توده‌های مردم را دارند و سخنان مورد پسند کشورهای آمریکا و انگلیس از زبانشان جاری است.

عابدینی تأکید کرد: طلاب نباید رنگ و بوی حزبی بدهند چرا‌که شخصیت طلاب کریم‌تر و بزرگوار‌تر بوده و وظیفه طلاب بسیار گسترده است.

وی خاطرنشان کرد: احزاب تا زمانی که بر اساس تعالیم قرآن کریم عمل کنند مورد تأیید طلاب و حوزه‌های علمیه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: اکنون کشتی اسلام ناخدایی مقتدر دارد و وظیفه همگی ما است که به عنوان طلبه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی باشیم و حوزه‌های علمیه باید با رهبر خود همنوا باشند.

عابدینی عنوان کرد: گاهی اوقات افراد از کمک به لبنان و افغانستان انتقاد می‌کنند و این امر تنها از عدم بصیرت ناشی می‌شود چرا‌که بر همه ما واجب است برای نجات انسان‌ها بکوشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار