رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم، این اداره با دست‌فروشان طیور بومی و انواع ماکیان برخورد می‌کند.
کد خبر: ۲۷۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خرید و فروش و نقل و انتقال بی‌ضابطه پرندگان علاوه بر خسارات اقتصادی به صنعت طیور خطر انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان را نیز افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجا که پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند بنابراین نقل و انتقال و خرید فروش بدون ضابطه آن‌ها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود که علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری در صنعت طیور می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: از بین بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت بروز علاوه بر ایجاد تلفات در پرندگان می‌تواند موجب ایجاد بیماری در انسان به ویژه کودکان و زنان شود.

مهرزاده عنوان کرد: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا با دست‌فروشان طیور بومی و انواع ماکیان برخورد می‌کند.

این مسؤول در پایان ضمن توصیه به عدم خرید طیور از دستفروشان از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشابه ضمن تماس با شماره تلفن گویای 1512 و یا ارسال پیامک به سامانه 50001512 این اداره را در ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار