استاندار قزوین گفت: ثبات و آرامش موجود در بازار به همراه تک رقمی شدن نرخ تورم از جمله خدمات مهم دولت تدبیر و امید به شمار می رود.
کد خبر: ۲۷۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی بعدازظهر سه شنبه در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از یک مزرعه تولید بذر هیبریدی خربزه و کشت گوجه فرنگی در شهرستان تاکستان افزود: دولت یازدهم در شرایط سختی عهده دار مسئولیت شد اما با این وجود در اداره امور کشور تاکنون موفق عمل کرده است.
وی از تحریم های ظالمانه، توطئه کاهش قیمت نفت و برخی سنگ اندازی ها در داخل و خارج به عنوان موانع دولت بر سر اجرای کارها و اهداف خود یاد و اضافه کرد: با وجود همه این سختی ها، دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و میهن اسلامی به کار گرفته است.
همتی، تقویت بخش کشاورزی را از جمله اولویت های مهم دولت یازدهم برشمرد و یادآور شد: دولت نه به شکل ایده آل، اما هر آنچه را در توان خود داشته برای رشد این بخش صرف کرده است.
استاندار قزوین با اشاره به عزم جدی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: این مهم بی شک با تقویت و توسعه بخش کشاورزی به دست خواهد آمد.
وی در ادامه به استعدادهای استان قزوین در بخش کشاورزی اشاره و اضافه کرد: علاوه بر آب و خاک مناسب، نیروهای انسانی توانمند و علاقه مند به این حوزه از جمله ظرفیت های موجود برای پیشرفت کشاورزی در استان به شمار می رود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار امیدواری کرد که با توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان، کشاورزی قزوین متحول و در زمینه های مختلف از جمله کاهش مصرف آب، افزایش تولید و عملکرد نیز صاحب دستاوردهای بزرگی شود.
همتی با اشاره به اختصاص جلسه های هفتگی در استان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، گفت: در این نشست های تخصصی با جزئیات کامل به مسائل ورود پیدا می کنیم.
استاندار قزوین در پایان با اشاره به هدف گذاری برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و رشد محصولات صادراتی استان، ادامه داد: آمادگی لازم و کافی برای حمایت از بخش های مختلف کشاورزی در این استان وجود دارد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه به منظور بازدید از مزرعه ای که برای نخستین مرتبه در کشور با استفاده از بذرهای هیبریدی اقدام به کشت محصول خربزه کرده بود به استان قزوین سفر کرده است.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی و 82 هزار بهره بردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار