عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مسؤولان دستگاه‌های متولی باید نگاه جدی‌تری نسبت به مناسب‌سازی شهری داشته باشند.
کد خبر: ۲۷۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، چهارشنبه شب، حسین صلح‌جو در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه افراد کم توان 10 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این آمار کمی نیست و باید اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات و تسهیل در عبور و مرور آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها مانند تهران اگر ساختمانی براساس مناسب‌سازی شهری ساخته نشده باشد، پایان کار ارائه نمی‌شود، ابراز کرد: این موضوع باید در شهر قزوین نیز اجرا شود تا صاحبان ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری به مناسب‌سازی توجه ویژه کنند.

این مسؤول بیان کرد: مسؤولان دستگاه‌های متولی باید نگاه جدی‌تری نسبت به مناسب‌سازی شهری داشته باشند تا دیگر شاهد ساخت واحدهای مسکونی و ساختمان‌های اداری و تجاری بدون توجه به مناسب‌سازی نباشیم.

در ادامه این جلسه، عباس ظاهری،عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در مناسب‌سازی شهری بایستی آسیب‌شناسی و سپس قدم به قدم در فضای شهر قزوین اجرایی کنیم، به عنوان مثال باید مسؤولان مربوطه در فاز اول تعریف و برنامه‌ریزی کنند که تا 5 سال آینده وضعیت مناسب‌سازی شهری در کدام مرحله هستیم.

حکت‌الله داودی نیز در ادامه جلسه فوق با اشاره به اینکه بیشترین تردد معلولان در مرکز شهر قزوین است، بیان کرد: باید مناسب‌سازی شهری نیز در وسایل حمل و نقل اتفاق بیفتد تا عبور و مرور برای معلولین در فضای شهری آسان شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات حمل و نقل برای معلولین دشوار است، افزود: باید شرایطی را فراهم کرد تا رفت و آمد آنها همانند انسان‌های عادی در شهر قزوین یکسان شود، تحقق این هدف نیازمند نگاه و توجه ویژه مسئولان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار