معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به نوعی متولی باغستان‌های سنتی هستند، تصریح کرد: طرح حفظ و احیای باغستان‌ها باید منطبق بر اصول علمی باشد.
کد خبر: ۲۷۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه ستاد ساماندهی باغستان‎های سنتی قزوین که چهارشنبه شب در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: باغستان قزوین اثری طبیعی و تاریخی که به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه باغستان‌های سنتی با حفظ و احیاء شوند، گفت: در این راستا باید به نحوی پیش برویم که خود مردم نیز اشتیاق داشته باشند، هر چند کمک‌های دولتی یکی از ملزومات اجرای پروژه حفظ و احیای باغستان‌های سنتی قزوین است اما باید ایجاد انگیزه برای همکاری مردم نیز مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی با تأکید بر اینکه طرح حفظ و احیای باغستان‌ها باید منطبق بر اصول علمی باشد، خاطرنشان کرد: بنابراین هم باید طرح موجود باشد و هم کار به شکل علمی پیش برود.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: اگر کاری کنیم که باغستان‌ها از این بیشتر تخریب نشوند کار بزرگی کرده‌ایم و همه دستگاه‌ها به نوعی متولی باغستان‌های سنتی هستند که باید به این پروژه به عنوان پروژه‌ای اولویت‌دار نگاه کنند.

این مسئول خطاب به دستگاه‌های متولی تصریح کرد: اگر در ردیف بودجه‌ای خود بحث حفظ و احیای باغستان‌ها را لحاظ کردیم بدانیم که این مجموعه طبیعی و تاریخی حفظ خواهد شد اما اگر به راحتی از کنار این موضوع مهم گذر کردین نباید انتظار احیای این میراث ملی را داشته باشیم.

وی با اشاره به کمک‌های خاصی که برخی ادارات در راستای حفظ و احیای باغستان‌های سنتی می‌توانند داشته باشند، یادآور شد: اداره کل محیط زیست استان  از صندوق احیاء می‌تواند اعتباری را به باغستان‌ها اختصاص داده و به حفظ این مجموعه کمک کند.

حبیبی در پایان اظهار کرد: جهاد کشاورزی در خصوص واکاوی و حفاظت از باغات می‌تواند کمک کند و سایر دستگاه‌ها نیز با کمک‌های ویژه خود قطع‌ به یقین در حفاظت از باغستان‌های سنتی که میراث گرانبهای این کشور است سهیم خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار