رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور از سوم مهرماه سال جاری در استان قزوین آغاز می شود.
کد خبر: ۲۷۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 13 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی ستاد سرشماری استان ظهر شنبه به ریاست فریدون همتی استاندار در استانداری قزوین برگزار شد.

ابوالفضل یاری در این جلسه گفت: هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و افرادی که داوطلب شرکت در این سرشماری به عنوان مامور آمار هستند، باید در سامانه اینترنتی ثبت نام کنند.

وی افزود:هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، مهر و آبان سال جاری در سراسر کشور انجام می‌شود که درآن اطلاعات مختلفی از خانواده‌ها گردآوری شده تا برای برنامه ‌ریزی در حوزه‌های مختلف در اختیار قرار گیرد.

یاری تصریح کرد: این سرشماری در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول از سوم تا بیست و چهارم مهر ماه است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی بوده و خانواده‌هایی که مایل باشند می‌توانند از طریق سامانه sarshomari۹۵.ir در سرشماری شرکت کنند.

وی افزود: مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می‌گیرد از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان خواهد بود و دراین مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع‌آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می‌شود، اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یادآورشد:با پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود حداقل۳۰ تا ۴۰ درصد مردم اطلاعات خود را به روش اینترنتی در سامانه ثبت کنند.

وی گفت: هر میزان که خانواده‌ها به صورت اینترنتی اطلاعات خود را در مرحله اول وارد سامانه کنند کار سرشماری راحت‌تر می‌شود و دقت کار هم بالاتر خواهد رفت، بنابراین امیدوار هستیم با تبلیغات و اطلاع ‌رسانی مناسب در این زمینه خانوارها از این موضوع بیشتر استقبال کنند.

یاری بیان کرد: هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ برای نخستین بار به دو شیوه مدرن و الکترونیکی در سال جاری اجرا می‌ شود.

حیاتی: ۱۰۰۰ نفر دست اندرکار اجرای سرشماری در استان قزوین

منوچهر حیاتی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: در سراسر کشور حدود ۳۲ هزار نیروی اجرایی برای آمارگیری همکاری می کنند که این تعداد در استان قزوین ۱۰۰۰ نفر است.

وی افزود: ۳۵۲ مامور سرشماری، ۶۲ کارشناس و هفت نفر نیروی فنی و آموزشی و ۱۰۰ نفر راننده برای سرشماری در استان همکاری می کنند.

حیاتی اضافه کرد: هر مامور بایستی به ۱۲۰۰ خانوار مراجعه کند و از دو بانک اطلاعاتی کد ملی و کد پستی آمار استفاده می شود.

وی یادآورشد: با استفاده از اینترنت فعالیت ماموران آمارگیر توسط مرکز آمار کنترل می شود و در شهرستانها نیز فرمانداران به عنوان مدیر اجرایی فعالیت می کنند.

حیاتی تصریح کرد: خانوارها برای ویرایش اطلاعات خود می ‌توانند از ۲۲ تا ۲۴ مهر ماه به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار