رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: عرضه هرگونه ماهی تازه از جمله ماهی های جنوب در صورت نداشتن لیبل مشخصات توقیف می شود.
کد خبر: ۲۷۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 14 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عیسی غیاث یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن طرح نشانه گذاری ماهی های تازه از اردیبهشت ماه و الزام عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی به توزیع ماهی های نشانه گذاری شده، با عرضه هرگونه ماهی فاقد لیبل تاریخ صید و... برخورد می شود.

وی با اشاره به مشاهده یک مورد تخلف در این زمینه افزود: در بازرسی مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره از مراکز عرضه سطح شهر مقادیر قابل توجهی ماهی تازه غیر نشاندار مشاهده شد که نسبت به توقیف این محموله اقدام شد.

غیاث یزدی با اشاره به جنبه های مثبت طرح نشانه گذاری ماهی افزود: در گذشته عرضه کنندگان ماهی با یخ زدایی از ماهی های منجمد اقدام به فروش فرآورده به عنوان ماهی تازه می کردند که این امر مشکلات بهداشتی متعددی را در پی داشت.

وی همچنین از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده عرضه هرگونه فرآورده خام دامی فاقد لیبل مشخصات مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار