رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک از اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در این شهرستان خبر داد و گفت: کارورز در هر ماه باید 140 ساعت کارکرد داشته باشد.
کد خبر: ۲۷۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 14 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، وحید انتظاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: 70 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار در کشور فاقد مهارت هستند که دانش‌آموختگان دانشگاهی استان قزوین و به تبع آن شهرستان آبیک از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: طرح کارورزی دانش‌ آموختگان دانشگاهی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همه استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده که در شهرستان آبیک نیز به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: دانش‌آموختگان دانشگاهی شهرستان آبیک که 6 ماه تا دو سال از أخذ مدرک آنان گذشته باشد، می‌توانند در این طرح کارورزی شرکت کنند.

انتظاری اضافه کرد: دانش‌آموختگان دانشگاهی شهرستان آبیک می‌توانند در یکی از واحدهای پذیرنده غیر دولتی و خصوصی به صورت کارورز، دوره کارورزی را بگذرانند.

وی خاطرنشان کرد: طول دوره کارورزی حداقل 6 ماه و حداکثر 12 ماه برای هر کارورز بر اساس استاندارهای مصوب آموزش مهارت تعیین می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: هر واحد پذیرنده با أخذ گواهی از مرکز فنی و حرفه‌ای  به نیابت این مرکز، آموزش دانش‌آموختگان دانشگاهی را انجام می‌دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک افزود: واحدهای پذیرنده شامل صنعت، خدمات و کشاورزی می‌توانند برای آگاهی از فارغ‌التحصیلان به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند به کاریابی‌ها مراجعه کنند.

*واحدهای پذیرنده به اداره تعاون و فارغ‌التحصیلان به کاریابی‌ها مراجعه کنند

انتظاری ادامه داد: برای اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی به واحدهای پذیرنده صنعت، خدمات و کشاورزی مکتوب اعلام شده و اطلاع‌رسانی در حال انجام است؛ این درحالی است که در این زمینه با تمام مؤسسات آموزش عالی شهرستان آبیک نیز مکاتبه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح مذکور رابطه کارگری و کارفرمایی وجود ندارد، اضافه کرد: ماهانه 4 میلیون ریال حق‌الزحمه به فارغ‌التحصیل کارورز پرداخت می‌شود که 70 درصد این پرداخت از سوی واحد پذیرنده و 30 درصد مابقی آن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ساعات آموزش هر فارغ‌‌التحصیل در ماه 140 ساعت است که در هر روز حداقل 6 و حداکثر 8 ساعت تعیین می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک تصریح کرد: مراجعه فارغ‌التحصیلان به کاریابی‌ها برای ثبت‌نام در طرح کارورزی فاقد هزینه برای کاریابی بوده و هزینه خاصی برای کارورز در بر ندارد.

انتظاری افزود: حداکثر سن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آقا و خانم برای شرکت در طرح کارورزی در مقطع کاردانی حداکثر 27، مقطع کارشناسی 30 سال، مقطع کارشناسی ارشد 33 سال و مقطع دکترا 37 سال است.

*طرح کارورزی دانش‌آموختگان مشمول بیمه قانون کار نیست

وی ادامه داد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی مشمول قانون بیمه کار نیست و کارفرما فقط نسبت به بیمه حوادث کارورزان اقدام می‌کند.

این مسؤول اضافه کرد: عمده افراد جویای کار و فارغ‌التحصیل فاقد مهارت هستند و کارفرمایان دانشی مضاعف و تخصصی بالاتر را از فارغ‌التحصیلان می‌خواهند در حالی که فارغ‌التحصیلان چیزی برای ارائه ندارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: کارفرمایان از فارغ‌التحصیلان انتظار دارند که بتوانند سیستم آنان را متحول کرده و نوآوری ایجاد کنند که فارغ‌التحصیلان به دلیل نداشتن مهارت نمی‌توانند این انتظارات کارفرمایان را برآورده کنند.

انتظاری اذعان کرد: با اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از تجربه و دانش لازم بهره‌مند شده و علاوه بر آشنایی با شرایط کار، دارای سابقه کار نیز می‌شوند.

وی افزود: همچنین در این طرح، کارفرمایان از دانش و تخصص فرد کارورز استفاده کرده و می‌توانند در صورت توانمندی از کارورزان به عنوان نیروی کار خود استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: با اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی،  نیروی کار ارزان قیمت وارد بازار کار می‌شود و در واقع بین آموخته‌های تئوری و عملی فارغ‌التحصیلان هم‌پوشانی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار