رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی قزوین گفت: بخش های NICU و PICU مرکز آموزشی - درمانی قدس قزوین طی هفته دولت افتتاح می شود.
کد خبر: ۲۸۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 25 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، دکتر منوچهر مهرام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش NICU بیمارستان قدس با ظرفیت 6 تخت و PICU با 4 تخت در فضایی به مساحت 615 متر مربع در مدت 9 ماه احداث و برای ساخت فضای عمرانی آن نیز 8 میلیارد و برای خرید تجهیزات پزشکی 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی، تعداد بیماران نیازمند به بستری در بخش های ویژه (NICU ،PICU) این مرکز درمانی را بالا دانست و ادامه داد: بیماران متقاضی این بخش ها جهت بستری شدن مدت ها در اورژانس به انتظار می مانند.
مهرام یادآور شد: واحد پاراکلینیکی آندوسکوپی کودکان مرکز درمانی قدس نیز با 300 میلیون ریال، تجهیزات پزشکی 4 میلیارد ریال، بخش آموزش اختلالات خواب با 500 میلیون ریال و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این مرکز نیز دو میلیارد و 500 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: ارائه خدمات تشخیصی و درمانی آندوسکوپی اطفال استان برای نخستین مرتبه به بیماران سایر استان ها نیز خدمات رسانی می کند.
مهرام با اشاره به سایر طرح های شاخص درمانی - بهداشتی قابل افتتاح استان طی هفته دولت، افزود: احداث فضای الحاقی و اضافه شدن 15 تخت به بخش اورژانس مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین در فضایی به مساحت 200 متر مربع و 5 میلیارد ریال اعتبار به همراه بهسازی و بازسازی بخش جراحی مردان و زنان با 9 میلیارد ریال اعتبار از دیگر اقدام های انجام شده در این مرکز درمانی است.
وی، افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بوئین زهرا را از دیگر طرح های شاخص حوزه سلامت در استان اعلام و گفت: این مرکز نیز به منظور ارائه خدمات متخصصان به ساکنان این شهرستان با حداقل تعرفه در فضایی به مساحت 750 متر مربع و 14 میلیارد ریال هزینه راه اندازی شده است.
وی در ادامه به مرکز آموزشی - درمانی بوعلی سینای قزوین اشاره و افزود: بخش اعصاب این مرکز با اضافه شدن 13 تخت و با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال در فضایی به مساحت 646 متر مربع و بخش قلب مردان و زنان در فضایی به مساحت یک هزار و 300 متر مربع و با 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار طی هفته دولت در قزوین به بهره برداری می رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و ظرفیت بیمارپذیری به همراه افزایش سطح رضایتمندی مراجعان، کاهش متوسط زمان انتظار بیماران جهت دریافت خدمات و کاهش متوسط اقامت بیماران را از جمله اهداف اجرایی طرح های خدمات درمانی اعلام کرد.
امسال 40 طرح با صرف 156 میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشت و درمان استان قزوین قابل بهره برداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار