فرماندار تاکستان از مناسب بودن تولید انرژی های تجدیدپذیر و پاک در این شهرستان به دلیل وجود شرایط اقلیمی خوب آن خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 25 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی فرمانداری تاکستان، سیاوش طاهرخانی در بازدید از مزرعه بادی کهک با تقدیر از سرمایه گذاران این طرح، افزود: هرنوع سرمایه گذاری در این حوزه از دو جهت برای سرمایه گذاران قابل توجه است یکی رایگان بودن انرژی مورد نیاز برای تولید (باد) و دوم حفظ محیط زیست که به همه مردم تعلق دارد.
وی تنها راه مهم نجات محیط زیست را استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و پاک دانست و ادامه داد: تاکستان به لحاظ واقع شدن در منطقه ایده آل جغرافیایی و شرایط اقلیمی خاص خود، در زمینه احداث و بهره مندی از این نوع انرژی ها شرایط بسیار خوبی دارد.
به گفته فرماندار تاکستان، بشر امروزی در تمامی حوزهای زندگی خود برای پاسداری و حفاظت از محیط زیست نیازمند استفاده از انرژی های پاک بوده و از این رو هرچه زودتر باید نسبت به ایجاد زیرساخت های این نوع انرژی در منطقه اقدام کرد.
وی در ادامه، ایجاد نیروگاه بادی کهک را انتخابی هوشمندانه از سوی سرمایه گذاران این بخش دانست و گفت: این مجموعه علاوه بر جاذبه گردشگری، به عنوان پایلوت مزرعه های بادی در کشور شناخته شده و توانسته زمینه مناسب اشتغالزایی را نیز در منطقه ایجاد کند.
طاهرخانی از اعلام آمادگی مدیران این شهرستان جهت رفع موانع موجود بر سرراه طرح توسعه این مزرعه خبر داد و افزود: سعی داریم زمینه های لازم را در کوتاه ترین زمان ممکن برای سرمایه گذاران این بخش در شهرستان فراهم آوریم.
مزرعه بادی کهک تاکستان به منظور تولید برق از طریق باد به میزان 100 مگاوات در زمینی به مساحت 28 هکتار احداث و هم اکنون نیز با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی به میزان 5/27 مگاوات برق تولید می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار