فارس از حاشیه همایش ارمغان اعتدال و نان خوردن و نمک نشکستن برخی دولتمردان تا خالی نشدن خزانه کشور در قزوین گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 28 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، همایش ارمغان اعتدال با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس جمهور عصر امروز در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد.

در ابتدای این همایش که به مناسبت هفته دولت و یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر برگزار شده بود صحبت‌ها از ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت خبر می‌داد.

با پایان یافتن سخنرانی استاندار قزوین و معرفی ظرفیت‌های قزوین و بیان اقدامات دولت تدبیر و امید در دوره تحریم‌ها نوبت به نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی رسید.

سخنرانی کوتاه و خلاصه هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین در این همایش گویا چندان جالب و مخاطب پسند نبود چراکه هر نماینده به اندازه کمتر از 5 تا 6 دقیقه وقت سخنرانی داشت و جالب‌تر اینکه تمام نمایندگان استان قزوین به جزء حوزه شهرستان بویین‌زهرا در این همایش حضور داشتند و هر کدام در زمان 5 دقیقه تنهاترین و مهم‌ترین مشکل این استان را اشتغال عنوان کردند.

برگزاری این همایش با وجود ارائه سین، بدون برنامه‌ریزی انجام شده چراکه زمان آغاز برنامه ساعت 4 بعدازظهر بود که با تأخیر در ساعت 4 و 50 دقیقه شروع شد و متولیان امر نتوانستند مهمانان و خبرنگاران را به سمت برنامه‌های پیش‌بینی شده بعد از همایش همچون نشست خبری در زمان تعیین شده برسانند.

بعد از سخنرانی کوتاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین نوبت به سخنرانی حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رسد و صحبت‌های تند و تیز این سخنران شور و هیجان مخاطبان را با جیغ و کف زدن‌های تشویقی به وجد می‌آورد.

صحبت‌های شیخ قدرت در بالای سن و اشاره به سفر دولت تدبیر و امید چنان جذابیتی داشت که سکوت مخاطبان را به بلند کردن صدایشان با تأکید به حرف‌های شیخ قدرت مبدل کرد.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی در سخنرانی‌های خود خطاب به حجت‌الاسلام انصاری اظهار کرد: از دولت روحانی درخواست داریم قبل اینکه خزانه دولت خالی شود به استان قزوین سفر کند و سهم استان قزوین را پرداخت کند و این سخن علیخانی گویا حرفی از جنس دل مردم و مخاطبان اصلاح‌طلب بود.

مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گویا حرف دلش تنها در سفر دولت و تدبیر به استان قزوین نبود؛ نمکدان شکستن برخی دولتمردان از نظر شیخ قدرت نیز داستانی دراز دارد چراکه این مسؤول در صحبت‌هایش از جهانگیری، انصاری و علوی سخن گفت و بیان کرد: فقط این مردان نان دولت تدبیر و امید را خورده‌اند و نمکدان را نشکسته‌اند.

در قسمتی از مراسم همایش قرار شده بود که بعد از پایان مراسم نشست خبری حجت‌الاسلام مجید انصاری با اصحاب رسانه در محل استانداری قزوین رأس ساعت 6 برگزار شود و این نشست یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه و جالب سفر یک روزه مشاور حقوقی به استان قزوین بود چراکه با حضور سایر نمایندگان دولت تدبیر و امید به این استان همچون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چنین نشستی برگزار نشد.

ولی بازار حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در نشست خبری چنان داغ بود که فرصت ارائه سؤالات به تمام خبرنگاران داده نشد.

انصراف برخی از خبرنگاران در نشست خبری حجت‌الاسلام انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور از ارائه سؤالات اندکی فضا را سنگین‌تر کرد.

در این نشست هر خبرنگار تنها حق ارائه یک سوال را داشت و همین منوال مانعی برای ارائه سؤالات سایر خبرنگاران شد.

برخی از خبرنگاران نیز به ارائه سؤال‌هایی در خصوص نحوه رسیدگی دولت به حقوق‌های نجومی و اقدامات این دولت مبنی بر بازگرداندن املاک بلوک شده کشور از سوی آمریکا طی سال‌های گذشته پرداختند.

حجت‌الاسلام انصاری میزبان ویژه این نشست با تأکید بر اقدامات دولت تدبیر و امید بخشی از سؤال‌های خبرنگاران را پاسخ داد ولی این پاسخ‌ها نیز گویا پاسخی قانع‌کننده برای برخی خبرنگاران نبود.

نکته قابل توجه این نشست خبری ارائه سؤالات به جا از سوی برخی از خبرنگاران از جمله خبرگزاری فارس قزوین بود چراکه هوش و ذکاوت خبرنگار این خبرگزاری موجب شد که سایر خبرنگاران رسانه‌ها با وجود دارا بودن سابقه فعالیت از خبرنگار فارس برای پرسش سؤال کمک بخواهند.

سؤال زهرا غیاثوند خبرنگار خبرگزاری فارس استان قزوین چنان جذابیتی را به همراه داشت که حجت‌الاسلام انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور برای پاسخ‌گویی به سؤالات خبرنگاران، سؤال این خبرنگار را برای پاسخگویی گلچین کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار