مسؤول امور ورزش بانوان شهرستان آبیک از برگزاری نخستین کلاس دوره مربیگری برای‌تونیک(تونیک) درجه 3 ویژه بانوان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، نازنین‌زهرا اجلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: نخستین کلاس دوره مربیگری برای‌تونیک درجه 3 ویژه بانوان شهرستان آبیک با حضور خانم اودت‌تر هوسپیان مدرس فدراسیون بازی‌های بومی محلی، شالباف رئیس هیأت بازی‌های بومی و محلی استان قزوین، سیدمیثم حسینی رئیس هیأت بازی‌های بومی محلی شهرستان آبیک و درویشی نماینده اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین افتتاح شد.

وی افزود: در این دوره که با حضور که 30 شرکت‌کننده برگزار شده شامل 20 نفر از بانوان شهرستان آبیک، 3 نفر از بانوان استان البرز و 7 نفر از بانوان استان قزوین می‌شود.

مسؤول امور ورزش بانوان شهرستان آبیک ادامه داد: دوره مربیگری برای‌تونیک درجه 3 ویژه بانوان در این شهرستان به مدت چهار روز برگزار می‌شود که پس از اتمام دوره، گواهینامه برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

اجلی اضافه کرد: رشته برای‌تونیک، یک ابتکار ایرانی است که از سوی یاسمن مویدی بانوی ایرانی ابداع و به ثبت وزارت ورزش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

وی، برای‌تونیک را الهام گرفته از خط بریل ذکر کرد و افزود: این ورزش در قالب یک جدول شش خانه‌ای اجرا می‌شود که به سه روش تجسمی، با اعداد و با حروف قابل اجرا است.

این مسؤول ورزشی ادامه داد: برای‌تونیک ورزشی برای همگان است که از کم سن و سال‌ترین افراد تا سالمندان می‌توانند فعالیت انجام دهند.

مسؤول امور ورزش بانوان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: برای‌تونیک با هر گرایشی اعم از استقامتی، قدرتی، انعطاف‌پذیری، کودکان، زنان باردار، معلولان، نابینایان، توانبخشی قابل اجرا است.

اجلی برای‌تونیک را ورزشی حاوی پیام عنوان کرد و افزود: این ورزش حاصل یک فرهنگ ایرانی بوده که به کشور فرانسه، مالزی، چین، هنگ‌کنگ صادر شده و در فرانسه به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: کاربرد برای‌تونیک علاوه بر ورزش، بر روی ماساژ، ساده کردن الفبای زبان، بازی و تفریحات مهد، تئاتر و نمایش، کارآفرینی و مددکاری اجتماعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار