مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خواستار شد
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: جشنواره قیمه‌نثار و آش‌های سنتی قزوین هر سال با هدف پیوند نسل جوان و غذاهای سنتی برگزار می‌شود که امید است با رسانه‌ای کردن این موضوع صنعت گردشگری در قزوین رونق یابد.
کد خبر: ۲۸۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در حاشیه جشنواره قیمه‌نثار و آش‌های سنتی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: باید جوانان را با غذاهای سنتی بیشتر آشنا کرد و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود.

وی با تأکید بر لزوم ترویج سنت‌ها مطرح کرد: جشنواره قیمه‌نثار و آش‌های سنتی قزوین می‌تواند در زمینه جذب گردشگر مؤثر باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: در این جشنواره داوران از تمام میزها بازدید می‌کنند و به 10 نفر از شرکت‌کنندگان برتر جوایز نفیسی داده می‌شود.

وزیری‌نژاد یادآور شد: جشنواره قیمه‌نثار و آش‌های سنتی قزوین برای دومین سال بوده که در قزوین برگزار می‌شود و امروز شاهد استقبال بانوان قزوینی از این مراسم هستیم و این استقبال نشان‌دهنده پاسخ‌گویی مردم به مدیریت شهری است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: جشنواره قیمه‌نثار و آش‌های سنتی قزوین هر سال با هدف پیوند نسل جوان و غذاهای سنتی برگزار می‌شود که امید است با رسانه‌ای کردن این موضوع صنعت گردشگری در قزوین رونق یابد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهر تشریح کرد: قزوین تاریخ با شکوهی دارد که ابنیه‌های تاریخی، مساجد، مفاخر، مشاهیر و همچنین غذاها و شیرینی‌های سنتی گواه این موضوع است.

وزیری نژاد تأکید کرد: جشنواره قیمه‌نثار سبب ایجاد شور و نشاط خاصی در میان بانوان شده و همچنین فضای بوستان ملاخلیلا که یکی از عالمان عصر صفوی بوده در برگزاری این جشنواره تأثیرگذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار