مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم در تعامل هستیم که با خواهرخواندگی، خواهرشهری و برگزاری نمایشگاه‌ها، همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه ایجاد کنیم.
کد خبر: ۲۹۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 04 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از فارس، سعید وزیری‌نژاد در مراسم یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که بعد از ظهر امروز در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار شد یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اجلاس را ذیل برنامه‌های هفته قزوین عنوان و اظهار کرد: در سال‌های گذشته نیز ویژه‌ برنامه‌هایی در شهر قزوین برگزار شد تا ظرفیت‌های این شهر را در عرصه بین‌المللی نشان دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته اجلاس مجمع شهرداران آسیایی و امسال نیز اجلاس شهرداران جاده ابریشم را برگزار کردیم که در سه حوزه فرهنگی، اقتصادی و گردشگری در دو روز به بحث و تبادل‌نظر برای همکاری و ارتباط در جاده ابریشم در حال برگزاری است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: اتحادیه‌ای از شهرهایی در مسیر جاده ابریشم است که با عضویت در آن تعامل‌ها توسعه پیدا می‌کند.

وزیری‌نژاد بیان کرد: امید است با معرفی نام قزوین در سطح بین‌المللی و رویدادهای آن در مسیر جاده ابریشم کشورهای مختلف به موقعیت تاریخی، جغرافیایی و جاذبه‌های این شهر بیشتر پی ببرند و ایران را به عنوان مقصد و تور گردشگری خود انتخاب کنند.

این مسؤول تشریح کرد: با مطالعات صورت گرفته اهداف اقتصادی و گردشگری در بحث اجلاس کمک به برپایی آن می‌کند و یکی از سطوحی که در حوزه تعاملات فرهنگی بین ملت‌ها بوده و در حوزه بین‌الملل از آن یاد می‌شود، تعاملات فرهنگی و اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: کشورها حتی در زمینه اقتصادی باید با تعاملات فرهنگی نقش مهمی در فرهنگ، آداب و رسوم و افزایش تجارت ایفا کنند که کشور چین نمونه‌ای از این کشورها است.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: در اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم در تعامل هستیم که با خواهرخواندگی، خواهرشهری و برگزاری نمایشگاه‌ها همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در راستای حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بین شهرها ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: مقرر شده که زمینه مناسبات فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌ها را در جاده ابریشم دنبال کنیم تا رفت‌ و آمدهای دیگر کشورها به استان قزوین بیشتر شده و با مزیت‌ها و ظرفیت‌های این استان آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تشریح کرد: امیدواریم استان قزوین با فعالیت‌های هنری در زمینه فیلم‌سازی، موسیقی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی در جاده ابریشم منجر به توسعه و رونق اقتصادی شود.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: برای پنل‌های تخصصی که در اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم برگزار می‌شود از دانشگاه‌ها و اساتید آن‌ها استفاده شده که حضور خوبی در این اجلاس دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی از تجربیات دانشگاه‌های پیشرو و اساتید آن‌ها با ابلاغ موضوعی از قبل در این اجلاس استفاده شده که مسائلی از جمله 6توسعه فرهنگ شهروندی و وظیفه دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در توسعه آن به چه نحوی باید باشد، برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم یادآور شد: بیش از 140 خبرنگار از حوزه‌های مختلف در این اجلاس حضور دارند که برنامه‌های آن را مخابره می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار