استاندار قزوین:
استاندار قزوین با اشاره به نصب نماد تجار جاده ابریشم در میدان ورودی شهر قزوین، گفت: هنرمندان این دیار تاریخی آماده اجرای نمادی به صورت مشترک در شهرهای این مسیر نیز هستند.
کد خبر: ۲۹۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در پایان مراسم یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که به مدت دو روز در قزوین برگزار شد، افزود: زمانی که کاروان های تجار در مسیر جاده ابریشم از شهرها و کشورهای مختلف عبور می کردند در واقع انتقال فرهنگ ها و تجارب سازنده بین مردم و تمدن های مختلف صورت می گرفت.
وی ادامه داد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و افزایش شیوه های نوین ارتباطی، انسان های امروزی تنها با تعامل می توانند به این تبادل ها بپردازند.
استاندار قزوین با اشاره به شرایط خاص حاکم بر دنیای کنونی، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه از احیای جاده ابریشم حمایت کرده و این نشست هم پیام جدی برای احیای این مسیر و فراهم کردن زمینه های ارتباطی بین کشورهای آن با یکدیگر بود.
همتی ادامه داد: ما آماده پذیرش سرمایه گذاران کشورهای دوست و برادر خود در این شهر تاریخی و فرهنگی هستیم زیرا زمینه حمایت های قانونی به طور کامل در آن برقرار بوده و از سفیران کشورهای حاضر نیز انتظار داریم سرمایه گذاران و هیئت های بازرگانی و تجاری خود را به قزوین بفرستند.
وی با اشاره به اینکه تجربه خوب هنرمندان قزوینی برای ایجاد نماد جاده ابریشم می تواند به عنوان یک تجربه موفق در سایر شهرهای مسیر این جاده را فراهم آورد، اضافه کرد: نماد کاروان اجرا شده در میدان ورودی شهر قزوین نیز می تواند به عنوان سمبل جهانی در همه شهرهای این جاده به مورد اجرا گذاشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار