نماینده ولی‌ فقیه در قزوین تأکید کرد
نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با اشاره به ایجاد و تشکیل جامعه جهانی در امنیت گفت: باید زمینه برای حرکت به سوی قسط و عدل جهانی فراهم شود چرا که هدف پیامبران الهی برپایی عدل و قسط در جهان است.
کد خبر: ۲۹۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه دومین روز از مراسم اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نگاه جامع دین اسلام، قرآن کریم، پیامبران و ائمه اطهار(ع) به جامعه و امکانات موجود در جامعه به عنوان ظرف تمدن است و انسان نیز به عنوان مظروف تلقی می‌شود.

وی با اشاره به مؤلفه‌های تمدن انسانی عنوان کرد: شناخت خداوند و برقراری ارتباط با آن از سوی انسان نخستین و مهم‌ترین مؤلفه تمدن انسانی است چراکه کسانی که ایمان آورده‌اند با یاد خدا به آرامش دل‌ و ایمان رسیده‌اند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین افزود: ارتباط و آشنایی با خداوند موجب آرامش دل‌ها می‌شود و زندگی آرامش‌بخش در سایه تربیت انسان‌ها با خداوند فراهم می‌شود.

عابدینی تصریح کرد: دومین مؤلفه تمدن انسانی شناخت انسان است چراکه شناخت خداوند بدون شناخت انسان میسر نیست و فراموش کردن خداوند موجب فراموشی خود انسان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز مدیران شناخت بیشتری از تمدن ظاهری جهانی، ابزار، امکانات و وسایل نسبت به انسان دارند در حالی که شناخت و حمایت از کرامت انسانی در اولویت نخست قرار دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین یادآور شد: تمام انسان‌ها در هر شهر و سرزمین با هر گویش، زبان، لهجه و فرهنگ از کرامت انسانی برخوردار بوده و پیامبران و اولیای دین نیز پیام‌آور کرامت انسانی هستند.

عابدینی با اشاره به ایجاد و تشکیل جامعه جهانی در امنیت تصریح کرد: باید زمینه برای حرکت به سوی قسط و عدل جهانی فراهم شود چراکه هدف پیامبران الهی برپایی عدل و قسط در جهان است؛ قسط یک مرحله بالاتر از عدل است.

وی عنوان کرد: باید انسان‌ها به مرحله‌ای برسند که از حق خود برای دیگران ببخشند که این همان قسط واقعی است و در جامعه امروز همه مردم منتظر ظهور انسانی هستند که بعد از ظلم و ستم، تجاوز و ناامنی ایجاد شده در جامعه ظهور خواهد کرد و با ظهور خود جامعه را به قسط و عدل تبدیل می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: توجه ویژه به حقوق مستضعفان و حقوق زنان و کودکان نیز از مؤلفه‌های تمدن انسانی است.

عابدینی با اشاره به ایجاد روح و نشاط در نگاه به آینده یادآور شد: آراستگی جهان در آینده به زیور عدالت و امنیت وعده خداوند است که در این راستا انسان‌های متعالی مدیریت زمین را به دست می‌گیرند چراکه وعده خداوند حق است و اعتماد به خداوند موجب پیروزی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار