عضو شورای اسلامی شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: جشنواره روز قزوین به شهروندان استان تعلق دارد و اگر با اتحاد متولیان امر و دستگاههای استانی همراه باشد، به نتایج مطلوب تری دست خواهیم یافت.
کد خبر: ۲۹۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فاطمه اشدری در گفتگو با خبرنگار مهر، به پنج ساله شدن آئین نکوداشت روز قزوین اشاره کرد و افزود: اگر این موفقیت با اتحاد استانی، همراهی متولیان امر و دستگاههای استانی همراه باشد، به نتایج مطلوب‌تری خواهیم رسید و در این راه می‌توان از نظرات و مساعدت مدیران بالادستی کشور، شهروندان و نخبگان شهر بهره ‌برد.

وی اظهارداشت: در سالهای اولیه برگزاری روز قزوین، شهرداری سعی داشت با صرفه جویی در هزینه، برنامه‌هایی را با همکاری دستگاههای دولتی، غیردولتی و تشکلهای مردمی برگزار کند و در همین راستا، مسابقات و همایشهای مختلف ورزشی و فرهنگی همچون کشتی، فوتسال، تنیس روی‌میز، دوسالانه خوشنویسی و اجلاس شهرداران آسیایی در مرکز استان برگزارشد و شهرداری محوریت اصلی برپایی آنها را بر عهده داشت.

این عضو شورا با بیان اینکه پتانسیلهای گردشگری، فرهنگی و تاریخی شهر در سایه تعامل بین دستگاههای متولی امر فرهنگی رشد کرده و بارور می‌شود، گفت: برنامه‌هایی که جنس فرهنگی دارند، باید با همکاری دیگر دستگاهها اجرا شوند تا قزوین به عنوان شهر پایلوت گردشگری در جهان معرفی شود و توانمندی‌های بالقوه آن بالفعل شود.

وی به اجلاس جهانی راه ابریشم اشاره کردو گفت: این جاده درگذشته مسیری برای ارتباط اقتصادی شهرها و کشورها بوده و درکنار این کارکرد مهم، موجب انتقال فرهنگی نیز می شده و همبستگی وصف ناپذیری را بین ملتها و دولتهای عضو به وجود آورده و براساس این کارکرد مهم، امروزه می تواند، تولدی دوباره داشته و پیام آور صلح و دوستی و آرامش در جهان باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی_ورزشی شورا خاطرنشان کرد: باید از تمامی فرصتها برای رسیدن به اهداف استفاده کرد و اجلاس جهانی راه ابریشم فرصتی مغتنم برای ارتقاء جایگاه شهرمان در عرصه جهانی است تا شهروندان قزوینی به شهروندان جهانی تبدیل شده و متولیان باید به منظور تقویت نهضت به وجود آمده، همراه شوند.

وی با بیان اینکه شهر و استان قزوین از نخبگان، علما، اندیشمندان، بزرگان و تاریخ سازان بیشماری برخوردار بوده و آنان الگوهای ارزشمندی برای جوانان و نوجوانان هستند، ادامه داد: گردشگری فرهنگی، مذهبی، تاریخی، ورزشی، اقتصادی، کشاورزی و... در قزوین شرایط بهتری برای خودنمایی دارند و حتی به گردشگری سیاسی، اجتماعی با وجود شخصیت هایی همچون شهید رجایی، شهیدبابایی، سید آزادگان شهید ابوترابی در قزوین قابل توصیف و تبیین است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی در پایان تاکید کرد: در جشنواره روز قزوین امسال سعی کردیم از تمام توان خود با همکاری مردم در مساجد و محلات برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره بهره ببریم ولی در سالهای آتی از دیگر دستگاهها انتظار داریم حضور مؤثرتری برای برپایی این جشن که متعلق به شهر و تمامی شهروندان آن است، بهره ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار