ماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر فعالیت بانک ‌ها مورد اعتماد مردم قرار گیرد و به ربا آلوده نباشد، آنها سرمایه‌ های خود را در بانک ‌ها قرار می ‌دهند.
کد خبر: ۲۹۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 10 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار با روسای بانک‌های استان بیان کرد: در حوزه اقتصادی و مالی، اجرای عدالت بسیار مهم و ضروری است و اگر عدالت و قسط با جدیت دنبال و تحقق یابد، جلب اعتماد مردم را به همراه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا اعتماد جامعه دینی جلب شود و اگر فعالیت بانک‌ها مورد اعتماد مردم قرار گیرد و به ربا آلوده نباشد، آنها سرمایه‌ های خود را در بانک ‌ها قرار می ‌دهند و این مهم در نهایت موجب توسعه خدمت‌ رسانی به مردم خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی افزود: مدیران بسیار کمی در موضوع مفاسد اقتصادی دخیل هستند اما کم آن هم زیاد است، زیرا به اعتماد عمومی آسیب می‌ رساند.

 

وی تأکید کرد: جلب اعتماد عمومی رمز موفقیت مدیران بانک ‌ها و مدیران سایر دستگاه‌ ها است و پرهیز از ربا یکی از مسائلی است که در جامعه اعتماد سازی می ‌کند و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد، زیرا خداوند فرموده آنهایی که ربا می ‌کنند خود را برای جنگ با خدا و رسول او آماده می ‌کنند.

 

حجت الاسلام عابدینی به اهمیت قرض‌ الحسنه و تقویت و توسعه این سنت حسنه اشاره و اضافه کرد: نگاه دینی به قرض ‌الحسنه این است که کسانی که قرض ‌الحسنه می‌ دهند، رزق شان چند برابر می ‌شود اما خداوند بر نابودی ربا تأکید می ‌کند.

 

وی یادآور شد: در نگاه دین اگر مردم اهل ایمان و تقوا شوند، خداوند برکات را از زمین و آسمان برای آنها نازل می ‌کند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: امانت ‌داری یکی دیگر از ویژگی ‌های جامعه اسلامی است و خداوند فرمان می‌ دهد که امانت‌ها باید به اهلش سپرده شود.

 

 گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدادی از روسای بانک ‌ها گزارشی از فعالیت ‌ها و مشکلات بانک ‌های استان ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار