عضو شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به منظور ماندگاری و تداوم آثار و نتایج مثبت جشنواره روز قزوین باید دستگاه‌های متولی استانی پای کار آمده و با مجموعه مدیریت شهری همراه و هماهنگ شوند.
کد خبر: ۲۹۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، شهلا عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: به منظور ماندگاری و تداوم آثار و نتایج مثبت جشنواره روز قزوین باید دستگاه‌های متولی استانی پای کار بیایند و با مجموعه مدیریت شهری همراه و هماهنگ شوند و شهرداری تلاش داشته باشد تا پروژه‌های شهری پیوست گردشگری داشته باشند.

وی بیان کرد: جشنواره روز قزوین که امسال برای پنجمین سال پیاپی در قزوین برگزار شد، دارای آثار و نتایج کوتاه و بلند مدتی است که برخی از آن‌ها به بار نشسته و نتایج بلندمدت آن را در آینده باید دست یافته دانست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اقداماتی که اکنون برای معرفی قزوین در سطح ملی و جهانی انجام می‌شود اگر طی 20 سال گذشته رخ داده بود، در این سال‌ها به بار می‌نشست، چراکه برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در درازمدت جوابگو است و اگر می‌خواهیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم، باید در این راه باانگیزه و هدفمند باشیم.

عطایی با تأکید بر اینکه مسئولان تمام دستگاه‌های استانی در کنار شهرداری باید عزم خود را جزم کنند تا در حوزه گردشگری به نتایج مثبت برسیم، ادامه داد: میثاق‌نامه‌ای تنظیم شود و هر دستگاه ظرفیت خود را مشخص کند تا بتوان برای آینده بهتر از گذشته تصمیم‌گیری کرد.

این عضو شورا با بیان اینکه رتبه جهانی ایران در حوزه میراث و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به ترتیب در جایگاه دهم و پنجم قرار دارد، تصریح کرد: قزوین همانند ایران دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری است ولی هنوز نتوانستیم در حوزه جذب گردشگر به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر مرکز استان بانوان ایده بهره‌مندی طرح‌ها و پروژه‌های شهری از پیوست گردشگری را این‌گونه تشریح کرد و گفت: طرح‌ها و پروژه‌ها باید طوری طراحی و اجرا شوند که برای مخاطبان و به ویژه گردشگران جذابیت بصری داشته باشند و ضوابطی در این رابطه از سوی دستگاه‌های متولی تنظیم و به سازندگان و مردم ابلاغ شود تا بر این اساس عمل شود.

عطایی، رونق زیرساخت‌های گردشگری اعم از ساخت هتل، فرودگاه و سیستم ریلی را بسیار مهم دانست و افزود: رونق و توسعه زیرساخت‌های گردشگری علاوه بر اینکه زمینه را برای جذب توریست فراهم کرده و به اشتغالزایی بیشتر در قزوین نیز کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در حوزه گردشگری با کمتر هزینه می‌توان به بیشتر و بهترین نتایج رسید، در صورتی که اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری دیگری داشته باشیم به حداقل سرمایه یک میلیارد تومانی نیاز است؛ این ممکن است هزینه زیادی را به دستگاه و یا بخش خصوصی وارد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار