در آستانه بازگشایی مدارس
ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از برگزاری جشنواره عاطفه ها با شعار مهر در انتظار همدلی در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 17 September 2016
به گزارش تابناک از قزین، وحید میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال های گذشته کمیته امداد پایگاه های متعددی را در سطح استان به منظور جمع آوری کمک های مردمی دایر می کرد، اما امسال با برگزاری جشنواره عاطفه ها این تعداد به 10 پایگاه ثابت در سطح استان کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه امسال جشن عاطفه ها در دو مرحله برگزار خواهد شد، اظهارکرد: مرحله نخست این جشنواره طی روزهای 26 و 27 شهریور ماه در پایگاههای مردمی و مصلی نماز جمعه برای جمع آوری کمک های نیکوکاران به دانش آموزان نیازمند هم اکنون در حال برگزاری است و مرحله دوم نیز با تلاش و همکاری آموزش و پرورش، هشتم مهر ماه در مدارس این شهرستان برگزار خواهد شد که در این مرحله دانش آموزان وخانواده های آنان به نیازمندان کمک خواهند کرد.
میرزایی اضافه کرد: مرحله اول جشنواره عاطفه ها به منظور کمک به دانش آموزان و دانشجویان و تامین نیازهای آنان در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره عاطفه ها و نیکوکاری دو برنامه ویژه در طول سال برای جذب کمک های مردمی به اقشار نیازمند در جامعه محسوب می شود، افزود: جشنواره عاطفه ها تمرینی برای ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه است و حضور در این مراسم خیرخواهانه نشان از نوع دوستی این مردم و توسعه فرهنگ نیکوکاری در استان است.
این مسئول ادامه داد: در جشنواره عاطفه های سال گذشته، 10 میلیارد و 669 میلیون ریال کمک های مردمی جمع آوری شده که امسال 11 میلیارد و 211 میلیون ریال برای آغاز سال تحصیلی دانش آموزان پیش بینی شده است.
میرزایی افزود: در حال حاضر سه هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر و 800 دانشجوی دختر و پسر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: کمک های جمع آوری شده در مرحله نخست جشنواره عاطفه ها در بین دانش آموزان زیر پوشش این نهاد توزیع می شود، اما کمک های جمع آوری شده در مدارس آموزش و پرورش تنها در اختیار تحت پوششان امداد قرار نمی گیرد بلکه در میان تمامی دانش آموزان نیازمند شناسایی شده توزیع می شود.
وی تصریح کرد: براساس رویکرد کمیته امداد که تغییر شیوه مشارکت مردم نیکوکار و خیران با استفاده از روش های الکترونیکی است سامانه ای پیامکی بر اساس کد ussd طراحی شده که هموطنان می توانند از طریق سامانه # 1 *8877* کمک های نقدی خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.
میرزایی افزود: همچنین مردم خیر و نیکوکار می توانند کمک های خود را به شماره حساب 63273000 بانک کشاورزی شعبه نواب واریز کنند.
در حال حاضر سه هزار و 500 دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار