فارس از حاشیه سفر یک روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 17 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی با سفر یک روزه خود به استان قزوین از نزدیک وضعیت کشاورزی را در سطح مزارع این استان مورد بازدید قرار داد.

طبق دعوت‌نامه‌ای که روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برای رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها ارسال کرده بود قرار بر این شد که رأس ساعت هفت و نیم صبح تمام خبرنگاران و مسؤولان در این سازمان حضور داشته باشند تا به همراه معاون وزیر از مزارع و محصولات کشاورزی استان قزوین بازدید کنند.

ساعت نزدیک به هشت صبح است اما خبرنگاری از هیچ رسانه‌ای حضور ندارد حتی خبرنگار صدا و سیما...

کشاورزی یکی از بخش‌های اقتصادی مهم در استان قزوین به شمار می‌رود که باید به این بخش اهمیت ویژه‌ای داد و اصولاً خبرنگاران از آن دسته طیف گروه‌هایی هستند که با قلم خود می‌توانند ارزش و اهمیت موضوعی را پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تر کنند.

عدم حضور هیچ یک از خبرنگاران رسانه‌ها در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از بخش‌های کشاورزی استان قزوین صورت چندان خوشی برای این استان به خصوص در بخش کشاورزی نداشت.

در هفته‌هایی که استان قزوین پشت سر گذاشت میهمانان و مسؤولان کشوری بسیاری به این استان سفر کردند اما سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی در نوع خود خاص و حضور نداشتن خبرنگاران در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی را نمی‌توان به هیچ عنوان توجیه منطقی کرد چراکه در عصر همان روز وزیر ارشاد نیز میهمان استان قزوین بود و خبرنگاران رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف در برنامه وزیر ارشاد حضور داشتند.

چند منطقه و مزرعه کشاورزی در استان قزوین مورد بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان از یک مزرعه روستای نظام‌آباد در حال بازدید بودند که خبرنگاران صدا و سیما از راه رسیده و از میهمان بخش کشاورزی در زمینه مشکلات کشاورزی مصاحبه‌ای را انجام دادند.

نکته‌ای که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت سادگی کشاورزان و همچنین معاون وزیر جهاد کشاورزی و ارتباط راحت کشاورزان با آن بود.

در مزارع و مناطقی که مورد بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت کشاورزان به ساده‌ترین شکل اما زیبا از میوه‌های باغ خود در داخل همان مزرعه برای پذیرایی استفاده کردند و معاون وزیر کشاورزی هم در کمال فروتنی پا به پای کشاورزان هم‌صحبت شده و به مشکلات آن‌ها گوش فرا داده بود.

ساعت از 2 بعد از ظهر گذشته و میهمانان در یک رستوران بین‌راهی ناهار خود را صرف کردند و همگی به سمت شهرستان تاکستان به راه افتادیم، اشتباه در انتخاب مسیر موجب شد که مسیر 10 کیلومتری را 30 کیلومتر طی کنیم.

طولانی شدن مسیر به دلیل انتخاب اشتباه مسیر موجب شد که بعضی از میهمانان تا رسیدن مسیر در ماشین چرت بعد از ظهری خود را بزنند.

ساعت از 4 بعد از ظهر گذشت و به شهرستان تاکستان روستای پناه‌آباد رسیدیم رئیس اداره جهاد کشاورزی و مسؤولان این شهرستان به استقبال معاون وزیر کشاورزی آمده و در پایان کشت گوجه‌فرنگی هم از میهمانان برای رفع خستگی آن‌ها پذیرایی شد.

در ابتدا کشاورزان نمونه شهرستان تاکستان به ویژه گوجه‌کاران مشکلات خود را مطرح کردند، ‌10 دقیقه‌ای از صحبت‌های آنان نگذشته بود که کم‌کم کشاورزان دیگر و رانندگان ماشین‌هایی که برای بار زدن محصولات گوجه‌فرنگی و رساندن این بار به مرز عراق در پایانه حضور دارند به جمع مسؤولان اضافه شدند در بین رانندگان، رانندگان عراقی هم به چشم می‌خورد کم‌کم دور تا دور میزی که معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان و کشاورزان نشسته‌‌اند، جمع شدند.

درد و دل‌های کشاورزان بسیار است و هر کشاورزی مابین صحبت‌های کشاورز دیگر حرف او را قطع کرده تا مشکل خود را مطرح کند و این مسئله موجب سر در گمی شده در حالی که نماینده کشاورزان این مشکلات را بیان می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار