ئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند هم فایده و هم مشکلاتی برای جامعه محلی و الگوهای فرهنگی آن به بار آورد، چراکه هر نوع توسعه جدید تحولاتی به همراه دارد.
کد خبر: ۲۹۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 17 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فاطمه اشدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند هم فایده و مشکلاتی برای جامعه محلی و الگوهای فرهنگی آن به بار آورد، چراکه هر نوع توسعه جدید تحولاتی به همراه دارد که گردشگری یکی از منابع تغییر و تحول در جامعه است.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری در صورتی که از نظر اجتماعی به نحوی مسؤولانه برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه داده شود، می‌تواند فواید اجتماعی و فرهنگی نظیر افزایش استاندارد‌های زندگی مردم، حفظ میراث فرهنگی، احیای الگوهای فرهنگی و هنری، ارتقاء شیوه زندگی را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اهمیت توجه به ارزش‌های فرهنگی جامعه میزبان از سوی گردشگران تصریح کرد: وقتی که مردم یک منطقه مشاهده می‌کنند که جهانگردان به فرهنگ و ارزش‌های آن‌ها احترام قائل می‌شوند، احساس غرور در آن‌ها تقویت می‌شود، به طوریکه این امر به خصوص در مورد بعضی از جوامع سنتی که دستخوش تحولات سریع و از دست دادن اعتماد به نفس فرهنگی است، صدق می‌کند.

اشدری عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری علاوه بر آشنایی متقابل گردشگران با فرهنگ، سنت و اعتقادات جامعه میزبان، موجب افزایش اقتدار هویت فرهنگی و معرفی اصالت آیین‌های سنتی مناطق ویژه گردشگری می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های کلی که باید مورد توجه قرار گیرد، توسعه گردشگری به صورت تدریجی است تا جامعه علاوه بر پیدا کردن فرصت انطباق با آن، بتواند درباره آن بیاموزد و در منافع حاصل از آن سهیم باشد.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تأکید بر اهمیت پاسداشت ارزش‌های ملی و اسلامی، ارج نهادن به آداب و رسوم کهن مطرح کرد: حفظ و حراست از این ارزش‌ها و همچنین آداب و رسوم گذشته از وظایف و رسالت‌های مهم مسؤولان و شهروندان است که این امر در مسیر معرفی فرهنگ و اعتقادات مردم به گردشگران دارای اهمیت بالایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار