مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همایش مبلغان این استان به صورت مشترک با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 22 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در نخستین جلسه طرح بصریت عاشورایی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که امشب در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: وظایف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه بسیار سنگین بوده و نباید در قالب اداری، نمره و ارزیابی باشد چراکه تمام اقدامات برای حضرت امام حسین(ع) است و باید همه در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید اقدامات و برنامه‌های مطلوب با هدف خدمت‌رسانی به عزاداران امام حسین(ع) انجام شود، عنوان کرد: باید تمام توان برای انجام مسؤولیت‌ها به کار گرفته شود و در این زمینه هم از خداوند متعال اخلاص و توفیق روزافزون را درخواست کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به دو حوزه بقاع متبرکه و موقوفات افزود: در دو حوزه بقاع متبرکه و موقوفات ظرفیت فراوان و گسترده‌ای برای بهره‌مندی از ایام ماه محرم و صفر وجود دارد که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در سال‌های گذشته به صورت مطلوب انجام شده است.

عادل تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بقاع متبرکه و حضور گسترده مردم جامعه در بقاع متبرکه به ویژه در ایام ماه محرم و صفر باید برنامه‌ریزی دقیق با توجه به امکانات موجود با هدف خدمت‌رسانی و برگزاری مراسم ویژه عزاداری انجام شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ارتباط با هیأت‌امناء امامزادگان و بقاع متبرکه به ارتباط‌های مالی و فاکتورهای مالی محدود شده که این امر نشان‌دهنده بهره‌مندی و استفاده حداقل از ظرفیت هیأت‌امناء بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: باید ارتباط با هیأت‌امناء بقاع متبرکه و امامزادگان گسترش و تقویت و دو طرفه و متقابل باشد و از ظرفیت فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه هم با هدف ترویج فرهنگ وقف استفاده شود.

عادل با بیان اینکه در زمینه برقراری ارتباط گسترده با هیأت‌امناء امامزادگان و بقاع متبرکه جلسات مداوم برگزار شود، مطرح کرد: این جلسات موجب تبادل اطلاعات و بهره‌مندی از تجربیات می‌شود و باید در این زمینه توان هیأت‌امناء هم به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: قبل از شروع ماه محرم همایش هیأت‌امناء در قالب همایش آموزشی و توجیهی برگزار می‌شود که در این همایش نکات مرتبط با ماه محرم و صفر در زمینه‌های عمرانی، حراستی و امنیتی به هیأت‌امناء امامزادگان و بقاع متبرکه ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین همایش مبلغان این استان به صورت مشترک با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار