تأکید جدی استاندار:
استاندار قزوین مبارزه با مواد مخدر را تکلیف دینی و مسئولیت اجتماعی همه مدیران اعلام کرد و گفت: بایستی تمامی مناطق استان بایستی برای قاچاقچیان مواد مخدر بسیار ناامن شود.
کد خبر: ۳۲۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 02 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، فریدون همتی سه‌شنبه‌شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در باغستان جهاد کشاورزی تشکیل شد، اظهار کرد: با تدوین برنامه منظم، کارشناسی و هدفمند و اراده راسخ قادر خواهیم بود در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به نتایج بسیار رضایت بخشی در استان برسیم.

وی بر اطلاع‌رسانی عمومی و فرهنگ‌سازی مناسب در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها از پیامدهای خطرناک و نامناسب اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی با هدف سلامت سازی فضای جامعه تأکید کرد و این امر را از وظایف مدیران و دستگاه‌های فرهنگی استان اعلام کرد.

استاندار قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری شخصاً بر عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر کشور نظارت دارند و دغدغه زیادی بر امر مبارزه با اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی دارند و ما مدیران و کارگزاران دولت نیز بایستی همانند رهبری در امر مبارزه با این پدیده‌ی شوم که تمامی فرزندان این کشور را تهدید می‌کند، داشته باشیم و خود را در این راستا مسئول بدانیم.

وی تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر تکلیف دینی و مسئولیت اجتماعی همه مدیران است و در قبال مسئولیتی که در این راستا داریم بایستی در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم و با هم‌افزایی و مشارکت جمعی می‌توان نتیجه مناسبی را شاهد باشیم.

وی از فرمانداران نیز خواست تا جلسات مشابهی را برگزار کنند و اقدامات مستمر و فعالی را در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و در راستای وظایفی که در شورا دارند عملکردی فعال در شهرستان‌ها داشته باشند.

همتی در ادامه تأکید کرد: عملکرد اعضای شورا و مدیران استان باید به گونه‌ی باشد که تمامی مناطق اعم از روستاها، بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌های استان برای قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر بسیار ناامن شود.

استاندار قزوین بر نقش مؤثر آموزش‌وپرورش در راستای آگاه‌سازی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی تأکید کرد و افزود: اصلاح جامعه درگرو اصلاح آموزش‌وپرورش است و با آگاه‌سازی و آموزش معلمان و انتقال دوستانه آگاهی‌ها توسط آن‌ها به دانش آموزان علاوه بر پیشگیری از اعتیاد در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی اقدام مناسبی است که در سالم‌سازی جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود بر بهره‌مندی از تجربه کشورهای موفق در امر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد تأکید کرد و افزود: بایستی اقداماتی مناسب در این راستا صورت گیرد که زیبنده جامعه‌ی ارزشی استان قزوین با مردم متدین و بافرهنگ این دیار باشد تا با استمرار تلاش‌ها شاهد ریشه‌کن شدن تمامی معضلات اجتماعی در استان باشیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر استان اعلام شد و مدیران اعضای شورا نیز به ارائه گزارش عملکرد و راهکارها و پیشنهادهایی در راستای مبارزه با اعتیاد و معضلات اجتماعی در استان پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار