مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: این حوزه برای مواجهه با موقعیت‌های غافل گیرکننده و غیرمنتظره پیش از هر چیز نیازمند تجربه، آمادگی، مهارت، سرعت عمل، هوشمندی و خلاقیت است.
کد خبر: ۳۲۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین رضا گروسی در بازدید از بیمارستان رازی قزوین و در جمع رئیس و کارکنان این مرکز درمانی، مدیریت بحران را ترکیبی از علم، هنر و عمل دانست و افزود: افزایش سطح دانش و اطلاعات این حوزه، توجه به امر آموزش به ویژه آموزش همگانی، لزوم رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازها، بیمه، استفاده از ظرفیت و توانمندی ‌های فردی و جمعی از عوامل مهم ارتقای مدیریت بحران در بیمارستان ها است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در جامعه، یادآور شد: آمادگی و مدیریت مراکز امدادرسان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و در این زمینه همه دستگاه های امدادرسان باید آمادگی لازم را داشته باشند.
گروسی اضافه کرد: آماده سازی سوله ورزشی موجود جهت استفاده از آن برای بستری بیماران در زمان وقوع بحران، لوله کشی گاز اکسیژن، خرید 2 عدد پالت اکسیژن 12 عددی، لوله کشی گاز شهری و نصب آبگرمکن جهت تامین آب گرم، نصب چهار عدد کولر آبی، تعویض و استاندارد سازی روشنایی، اصلاح سیم کشی و نصب پریزهای برق به تعداد کافی، ساخت کانکس سرویس بهداشتی و حمام، تعمیر و اصلاح درب ورودی، رنگ آمیزی، اصلاح و درزبندی کفپوش سوله از جمله اقدام ها و فعالیت های مرکز مدیریت بحران بیمارستانی است.
گروسی در پایان به ایجاد اتاق بحران (EOC) در بیمارستان ها اشاره و ادامه داد: تجهیزات مورد استفاده در زمان وقوع بحران و نگهداری این اتاق باید تحت استانداردهای بین المللی صورت پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار