مشاور استاندار قزوین اعلام کرد:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از برگزاری دوره آموزش کارآفرینی برای بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، مریم بیدخام در دیدار با بانوان روستای حسن آباد کلج از توابع شهرستان البرز اظهار کرد: ازآنجاکه نیمی از جمعیت هر جامعه را زنان تشکیل می‌دهند باید از سلامت جسمی و روحی بالایی برخوردار باشند تا خانواده و جامعه سالمی داشته باشیم و این امر مستلزم آموزش مهارت‌های زندگی به بانوان است.

وی با اشاره به اینکه، زن به‌عنوان محور خانواده نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد، گفت: اگر بانوان در مهارت‌های زندگی، خودآگاهی، کنترل خشم، مهارت حل مسئله و غیره از طریق دریافت آموزش‌های لازم توانمند شوند بهتر می‌توانند در امر خطیر مادری و مدیریت امور خانواده نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنانش با توجه به روند رو به رشد اعتیاد در بین خانواده‌ها ازجمله علل عمده گرایش زنان به مواد مخدر را کمبودهای عاطفی برشمرد.

وی تشریح کرد: برخی از زنان نیز به علت عدم آگاهی از پیامدهای مصرف مواد به دنبال زیبایی و لاغری هستند که در دام اعتیاد و روان‌گردان‌ها گرفتار می‌شوند. کم‌ترین عارضه اعتیاد در زنان متلاشی شدن کانون گرم خانواده است و متأسفانه تحقیقات حاکی از آن است که اعتیاد در زنان عوارض جدی‌تری نسبت به مردان دارد.

مشاور استاندار قزوین در ادامه به بحث توانمندی زنان پرداخت و اضافه کرد: در این راستا اداره کل امور بانوان و خانواده برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی را در دست اقدام دارد که بانوان برای ورود به بازار کار آماده شوند و علاوه بر آن زنان بدسرپرست و سرپرست خانواری که نیاز به پشتوانه مالی جهت راه‌اندازی کسب‌وکار دارند، به بانک‌های استان جهت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی معرفی می‌کنند.

بیدخام یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان کارآفرین در تولید محصولات حوزه‌های مختلف را نحوه عرضه و فروش تولیدات دانست و افزود: هرچند که به‌صورت مقطعی نمایشگاه‌هایی برای عرضه محصولات این افراد در مناطق مختلف برپاشده ولی می‌باید این نمایشگاه‌ها به‌صورت دائمی در مناطق مختلف استان ایجاد شود تا بانوان به‌درستی بتوانند به وظیفه اقتصادی خود عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار