بیش از نیمی از گوسفند و بزهای موجود در روستاهای شهرستان قزوین بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند و این امر تا پوشش کامل واکسیناسیون مذکور ادامه خواهد داشت .
کد خبر: ۳۵۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 01 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی در دام می باشد که قابل انتقال به انسان نیست و علایم آن در دام شامل تب بالا ، ایجاد تاول هایی در دهان ، پستان و سم دام ها است که در اثر ترکیدگی ایجاد زخم دردناکی نموده وکاهش اشتها و لاغری ، کاهش شیر و لنگش ازعلایم بالینی بارز بیماری می باشد.
دکتر عیسی غیاث یزدی تصریح کرد: در این بیماری شیوع تا بیش از 90 درصد و تلفات پایین است ولی نکته مهم در مورد این بیماری بروز خسارات سنگین مالی در اثر افت شدید تولید دام می باشد همانند اکثر بیماری های ویروسی در این بیماری نیز درمان خاصی وجود ندارد و بهترین راه درمان، پیشگیری از بروز بیماری واکسینه کردن دامهای سالم می باشد.
دکتریزدی همچنین از پیگیری طرح واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز تا پوشش کامل آن در حداقل زمان ممکن خبر داد و در ادامه افزود :  از آغاز طرح تاکنون بیش از نیمی از گوسفند و بزهای موجود در روستاهای شهرستان قزوین بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند و این امر تا پوشش کامل واکسیناسیون مذکور ادامه خواهد داشت .                                                                                
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون درپیشگیری از شیوع بیماری در دام از دامداران درخواست کرد : نهایت همکاری را با اکیپ های واکسیناسیون اعزامی اداره دامپزشکی برای پوشش هرچه بیشتر واکسیناسیون مذکور بعمل بیاورند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار