استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه دولت منابع محدود در اختیار داشته و فرصت برای برخی از زیرساخت‌ها را ندارد، عدم استفاده از تشکل و ظرفیت مردم موجب اتلاف منابع می‌شود.
کد خبر: ۳۵۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 04 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین فریدون همتی در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی که ظهر امروز در باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری از ظرفیت مردم کمتر استفاده شده است، اظهار داشت: بهره‌مندی از تشکل‌ها مناسب‌ترین گزینه برای تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: تشکل مردمی باید شکل گیرد تا بتوان با استفاده از صندوق آن، مردم از سهام و مزایای این صندوق در حوزه آبزی‌پروری استفاده کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه دولت منابع محدود در اختیار داشته و فرصت برای برخی از زیرساخت‌ها را ندارد، عدم استفاده از تشکل و ظرفیت مردم موجب اتلاف منابع می‌شود.

همتی با بیان اینکه تشکل مردمی می‌تواند تأثیرگذار در بازار قیمت باشد، اضافه کرد: تشکل و اتحادیه مردمی باید به صورت تخصصی‌تر فعالیت کند چراکه این امر در بازاریابی، خرید و آسایش بیشتر کشاورزان تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: به جای منتظر ماندن حمایت سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی به ویژه آبزی‌پروری در این حوزه می‌توان یک ساز و کار با مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم ایجاد و از ظرفیت رودخانه شاهرود استفاده کرد.

استاندار قزوین مطرح کرد: مردم می‌توانند در بخش‌های کشاورزی به ویژه آبزی‌پروری سهم داشته و سرمایه‌گذاری کنند و این امر البته زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم می‌کند.

* قزوین دارای ظرفیت 10 هزار تنی آبزی‌پروری است

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین هم در ادامه این نشست عنوان کرد: استان قزوین در برخی از مناطق همچون الموت شرایط مناسبی را به لحاظ وجود ماهیان دارد.

منوچهر حبیبی عنوان کرد: استان قزوین دارای ظرفیت 10 هزار تنی آبزی‌پروری است و تلاش می‌شود این میزان را در برنامه ششم توسعه به 14 هزار تن برسد که این طرح برای 2 هزار نفر شرایط اشتغال پایدار را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه شهرک‌های کشاورزی، آبزی‌پروری و گلخانه‌ها باید فعال شود، گفت: مجتمع 100 تنی گوشت زیاران ظرفیت مناسبی در استان قزوین دارد که از مسؤولان درخواست می‌شود نسبت به رسیدگی و تعیین وضعیت آن اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار