رئیس اتاق بازرگانی قزوین:
رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: استفاده از روشهای به روز و جدید و همه ظرفیت های موجود در قزوین و استانهای همجوار برای رونق و توسعه اقتصاد استان ضروری است.
کد خبر: ۳۵۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 05 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی در جلسه امضاء تفاهمنامه با سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: قزوین با ظرفیت های بسیار خوبی که در عرصه صادرات دارد و نیز بهره مندی از تجار باسابقه و هوشمند در عرصه تجارت بین المللی می تواند سهم بیشتری در عرصه جهانی داشته باشد.

وی بیان کرد: کاهش هزینه های ترانزیت کالا از عواملی است که به اقتصادی شدن تجارت کمک می کند و بازرگانان و تجار استان در کنار تجربه عملی با آموزشهای تخصصی و آشنایی با قوانین و مقررات بین المللی تلاش می کنند در این مسیر بهتر عمل کنند.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: ایجاد بندر خشک در قزوین ظرفیت بسیار خوبی است که باید پیگیری لازم برای تحقق آن صورت گیرد.

در ادامه مهدی بخشنده نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین و از صادرکنندگان شاخص استان گفت: از مسئولان بندر انزلی انتظار داریم در خصوص قوانین و مقررات حاکم بر منطقه اقتصادی گزارش دقیق ارائه کنند تا تجار مطلع شوند ایا در این منطقه هم مقررات دست و پاگیر وجود دارد یا کارها روان است.

وی گفت: بندر انزلی باید یک نمایشگاه بین المللی در سطح قابل قبولی داشته باشد تا در صورت حضور سرمایه گذاران استان بتوان از این ظرفیت برای معرفی کالا و خدمات استفاده مناسب کرد.

بخشنده یادآورشد: صادرات کالا به اروپا از مسیر زمینی بسیار گران و از طریق دریا نیز مشکلات خاص خود را دارد اما مسیر ریلی بسیار مناسب است که باید برای استفاده بیشتر از ترانزیت کالا با راه آهن در مسیر قزوین، انزلی به اروپا برنامه ریزی شود.

وی در خصوص امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در بنادر اقتصادی و بندر خشک نیز  نکاتی را متذکر شد و خواستار اعلام قوانین این حوزه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار