رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری انگور و کشمش در شهرستان تاکستان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۵۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 05 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر متقی فرد در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان تاکستان که با حضور فرماندار و مسئولان محلی در جهاد این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی حل مشکلات در مرحله پس از تولید محصولات کشاورزی است که در این راستا نیازمند برنامه ریزی مناسبی هستیم.

وی گفت: باید از ظرفیت های مناسب صادرات محصولات کشاورزی استان استفاده کرد تا شاهد رونق بیشتر این حوزه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: استان قزوین ظرفیت بسیار مناسبی برای کشاورزی دارد که در سفر هیئت دولت به استان قزوین نیز طرح های خوبی در بخش کشاورزی تصویب شد که اجرای آبیاری مدرن در۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از آن جمله بود.

متقی فرد اضافه کرد: اجرای این طرح در همه شهرستانها آغاز شده و تاکستان در این زمینه پیشرو است که امیدواریم این طرح بصورت تجمیع در این منطقه عملیاتی شود.

وی بیان کرد: احداث گلخانه و تولید محصول در فضاهای سرپوشیده از دیگر طرح های مصوب شده در سفر ریاست جمهوری است که مهمترین طرح در شهرستان تاکستان در سطح ۹۰۰ هکتار عملیاتی می شود.

متقی فرد اظهارداشت:باپیگیری وهماهنگی انجام شده امیدواریم شاهدتحول خوبی در تولید محصولات صیفی این منطقه باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: دشت قزوین بعنوان قطب کشاورزی کشور است و با با اقدامات انجام شده در سالهای گذشته شهرستان تاکستان درحوزه کشاورزی پیشرو بوده و استعدادهای بالقوه ای در زمینه کشاورزی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

متقی فرد گفت: با تعیین ردیف اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون کشاروزی؛ شاهد ارتقاء ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی خواهیم بود و با توجه به محدودیت منابع آبی در استان و کشور  باید با استفاده از تجهیزات مدرن بتوانیم منابع آبی را بخوبی مدیریت کنیم.

در این مراسم از ۲۴ نفر از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان تاکستان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار