رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۱۵۶ میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به خارج صادر شده که این میزان تا سه برابر قابل افزایش است.
کد خبر: ۳۶۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر متقی فرد روز جمعه در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که با حضور وزیر ارتباطات، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: قزوین با داشتن دشت بی نظیر خود در تامین مواد غذایی کشور نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: سازمان عمران دشت قزوین با ۴۰ سال قدمت با ایجاد بزرگترین شبکه مکانیزه در کشور ظرفیتی ایجاد کرد تا قزوین به قطب کشاورزی تبدیل شود و راه اندازی شرکت خدمات هواپیمایی ویژه نیز توان این استان را بالا برده است.

متقی فرد اضافه کرد: در کشور بیش از ۱۱۷ میلیون تن محصولات کشاورزی مختلف تولید می شود که سهم استان قزوین ۷ میلیون تن در سال است.

وی بیان کرد: سهم گردش مالی محصولات کشاورزی استان بالغ بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان است و تنها ۱۰ محصول عمده استان از جمله گندم، جو، ذرت، پسته، گیلاس، کشمش وانگور حدود ۴ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

متقی فرد اظهارداشت: روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تن شیر در استان تولید می شود که با فعالیت ۲۰ واحد مهم و فعال لبنی در این بخش ظرفیت های خوبی در استان داریم.

اجرای ۲۰ هزار هکتارآبیاری مدرن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد ۲۰ هزار هکتار آبیاری مدرن در استان ایجاد شود که امیدواریم در سال اینده نیز این میزان تا دو برابر افزایش یابد.

وی از اجرای آبیاری مدرن به عنوان بهترین راه برای صیانت از منابع آب زیرزمینی نام برد و افزود: تاکنون ۳۵ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته که ۱۰ هزار هکتار آن توسط کشاورزان عملیاتی شده است.

صادرات کشاورزی استان سه برابر می شود

متقی فرد بیان کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۵۶ میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان به خارج از کشور صادر شده است و تلاش می کنیم با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال تا ۲۵۰ میلیون دلار و سال اینده تا ۴۵۰ میلیون دلار این صادرات محقق شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گفت: مهمترین مشکلات صادرکنندگان بخش کشاورزی اختصاص نیافتن تسهیلات کم بهره، نبود پایانه صادراتی، کمبود اطلاعات تخصصی از کشورهای هدف است که امیدواریم ضمن بررسی حل این مشکلات برای توسعه خدمات گمرکی هم اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر روند واردات بسیار سهل و راحت تر از صادرات است در حالی که این روند باید برعکس شود.

وی پیشنهاد کرد با پیگیری مسئولان کشوری در مقابل واردات موز به کشور بتوانیم صادرات کشمش و انگور از استان را افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار