طی طوماری اعتراض‌آمیز:
طی امضای طوماری، ده‌ها نفر از شهروندان شهر آبیک حمایت خود را از پیغمبرکوه و حفظ اراضی شمال این شهر خواستار شدند.
کد خبر: ۳۶۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 25 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، چند روزی است که واگذاری 181 هکتار از اراضی شمال شهر آبیک واقع در پیغمبرکوه این شهر برای استخراج معدن سنگ آهک اعتراض بسیاری از مردم و حتی حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه این شهر را به همراه داشته است.

حتی به مناسبت هفته هوای پاک، تعدادی از دوستداران طبیعت و کوهنوردان شهرستان آبیک با حرکت فرهنگی کوهنوردی به پای پیغمبرکوه رفته و با تشکیل زنجیره انسانی حمایت خود را از نماد آبیک یعنی پیغمبرکوه اعلام کردند.

به تازگی هم طوماری در خصوص حفظ اراضی شمال شهر آبیک یعنی همان پیغمبرکوه از سوی بسیاری از شهروندان این شهر به امضا رسیده که در فضاهای مجازی دست به دست منتشر می‌شود.

در این طومار بیان شده است: کارخانه سیمان و گاوداری‌ها از سویی و معادن نزدیک به شهر از سویی دیگر و همچنین شرکت‌های مختلف آلاینده در دست احداث، نشان از تفکر و تدبر مسؤولان دارد و کارنامه‌ای که هر یک برای خود زخمی بر دل مردم می‌نگارند.

در ادامه افزوده شده است: اما این روزها صدای آلودگی‌های جدید به گوش می‌رسد و آن‌ هم بهره‌برداری از معدنی به وسعت 181 هکتار در پیغمبرکوه است.

آیا احداث معدنی به این وسعت در نزدیکی شهرستانی کوچک سوال‌برانگیز نیست؟ صداهای انفجار شرکت ناورود و معدن‌های سبز و غیره آلودگی‌ها و تخریب‌های محیطی آن‌ها بر کسی پوشیده نیست که بخواهند همسایه‌ای از جنس خود یافته و دست به دست هم داده و پیغمبرکوه را تخریب و محیط زیست را به نابودی بکشانند.

پنهان شدن پیغمبرکوه (بام شهر) در پشت آلودگی‌ها سزاوار نیست؛ کوهی که چشمه‌های آن آبشخور گله‌های بسیاری از حیوانات اهلی و پرندگان نادر  و حیوانات وحشی کوچک و بزرگ و منجی تعداد زیادی از ورزشکاران و جلابخش روح طبیعت دوستان صفابخش طبیعت و مملو از گونه‌های گیاهی کمیاب است.

در پایان از سوی شهروندان آبیکی اعلام شده است: چگونه اجازه دهیم این منابع صفابخش  زنگاربخش محیط زیست شود و در حال حاضر شهروندان چشم‌ها را شسته‌اند و خطاهای بزرگان شهر را نادیده نمی‌گیرند.

امضاکنندگان طومار مذکور، نجات محیط زیست شهرستان آبیک و مردم این شهرستان و همچنین لغو هر گونه ایجاد معدن، شرکت و کارخانه‌های مخرب و آلاینده دیگر در اطراف شهر آبیک را خواستار شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار