مدیرکل اداره امور مالیاتی قزوین:
مدیرکل اداره امور مالیاتی استان قزوین گفت: مالیات بر ارزش افزوده 56 درصد کل درآمدهای مالیاتی این استان را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۳۶۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 29 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مصطفی پورامیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در حوزه مالیات بر ارزش افزوده سه درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قزوین پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در سه ماهه سال جاری هم بیش از 159 میلیارد تومان از محل درآمد ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: یک درصد از درآمد‌های مالیاتی به بخش بهداشت و سلامت تعلق دارد و در سال گذشته هم بیش از سه هزار میلیارد تومان در سراسر کشور به بخش درمان و بهداشت تعلق گرفته تا هزینه‌های در‌مانی کاهش یابد.

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان قزوین عنوان کرد: هر اندازه درآمدهای این اداره‌کل بیشتر باشد برای تملک‌های استانی مؤثر بوده و شرایطی را برای مؤدیان فراهم می‌کند که در تسهیل دریافت مالیات تأثیرات مثبتی داشته است.

پورامیدی گفت: در حوزه بانک‌ها، آموزش و پرورش و دادگستری یک مالیاتی به نام حق تمبر پرداخت می‌‌شود که مالیات آن‌ها به صورت متمرکز از مرکز دریافت شده و پس از تأییدیه خزانه دولت، صورت حساب برای اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین ارسال و جز درآمدهای مالیاتی این استان محاسبه می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: تاکنون در حوزه اجرائیات اداره‌کل امور مالیاتی استان موفق عمل کرده و با بخشودگی جرایم، فراخوان و اطلاع‌رسانی توانسته بخش بزرگی از مالیات‌ها را در مدت کوتاهی وصول کند اما مؤدیانی که بدهی گذشته دارند، در خصوص آنان تصمیماتی گرفته می‌شود.

* پرداخت مالیات یک سرمایه‌گذاری است

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین مشکلات این اداره‌کل در زمینه فرهنگی است، مطرح کرد: چنانچه مردم آگاه شوند که پرداخت مالیات یک سرمایه‌گذاری و تضمین‌کننده رفاه و امنیت است، با رغبت بیشتری با این اداره همکاری می‌کنند.

پورامیدی گفت: سرعت عمل این اداره‌کل در رسیدگی به پرونده بسیار بالا است و در تبصره ماده 186 در ارتباط مستقیم با سیستم بانکی، استعلام گرفته و پس از بررسی چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، مالیات وصول می‌شود.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته میانگین نوبت‌‌دهی در شوراهای حل اختلاف برای اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین هشت ماه بود که هم‌اکنون به 10 روز کاهش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده 56 درصد کل درآمدهای مالیاتی این استان را تشکیل می‌دهد و شرایطی را برای مؤدیان به وجود آورده، به طوری که میزان مالیات پرداختی آن‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

پورامیدی افزود: در 10 ماه سال جاری نسبت به درآمدهای مصوب مالیاتی، 95 درصد تحقق یافته و در این خصوص با رشد 26 درصدی اقدامات که با رضایتمندی مؤدیان پیش رفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار