معاون اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین:
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز انتقال مفاهیم تربیتی با زبان رسانه‌های دیداری اثرگذارتر از آموزش‌های سنتی است.
کد خبر: ۳۷۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 31 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه هماهنگی ستاد استانی چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی-آموزشی و تربیتی رشد صبح امروز با حضور مسؤولان و کارشناسان در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

در این نشست که به منظور انجام هماهنگی‌های لازم پیرامون برگزاری چهل و ششمین جشنواره فیلم‌های علمی-آموزشی و تربیتی رشد برگزار شد، علاوه بر معاونان و رؤسای ادارات داخلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، رابطان نواحی و مناطق تابعه، نمایندگان سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان و صدا و سیمای مرکز قزوین هم حضور داشتند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم با ذکر یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان، تلاش و جانبازی آنان را جلوه دیگری از ایثار و شهادت دانست و اظهار امیدواری کرد: این‌گونه رویدادها باید به عنوان سند نوع دوستی ایرانیان در حافظه تاریخ ثبت شود.

خیرالله رحمانی افزود: امروز انتقال مفاهیم تربیتی با زبان رسانه‌های دیداری اثرگذارتر از آموزش‌های سنتی است به همین دلیل در آموزش و پرورش این تغییر رویکرد به وضوح مشاهده می‌شود.

دبیر استانی چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد خاطر نشان کرد: استفاده از همه حواس در فرآیند یاددهی و یادگیری موجب می‌شود جو کلاس‌ها با نشاط و تغییر رفتار با سرعت بیشتری صورت گیرد.

رحمانی تصریح کرد: خداوند بلند مرتبه در قرآن مجید هم متناسب با شرایط مخاطبان گاهی اوقات از زبان داستان، گاهی اوقات از پند و اندرز و در جاهایی هم از زبان منطق و استدلال استفاده کرده است.

این مسؤول نمایش فیلم‌های رشد در مدارس را زمینه ایجاد یک روز با نشاط دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این جشنواره علاوه بر ایجاد خاطره خوشایندی در ذهن دانش‌آموزان، گام‌های اساسی در تربیت آنان برداشته شود.

رئیس گروه تدوین و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی استان قزوین و مجری استانی جشنواره هم طی سخنانی ضمن اشاره به اهداف و تاریخچه برگزاری این جشنواره، نکات مهم در اجرای این جشنواره را توضیح داد.

علیرضا اسدی با اشاره به حوادث غیر منتظره که برخی اوقات در این‌گونه برنامه‌ها روی می‌دهد از مجریان نواحی و مناطق خواست نهایت دقت و اهتمام خود را در تمهید مقدمات این جشنواره خصوصا شرایط ایمنی سالن‌های نمایش به‌کار گیرند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه استانی روز چهارشنبه 13 بهمن ماه جاری از ساعت 9 تا 11 با مشارکت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک در سالن کتابخانه امام خمینی اجرا شد، همچنین با توجه به سیاست مدیرکل آموزش و پرورش در به‌کارگیری از تمام ظرفیت‌ها به ویژه مناطق و شهرستان‌ها، امسال مراسم اختتامیه در شهرستان البرز برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار