رئیس کمیته امداد آبیک خبر داد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آبیک از پرداخت 50 فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان این شهرستان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، قربان‌علی ملاحسنی در مراسم افتتاحیه طرح خود اشتغالی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) روستای خرم‌پشته بخش بشاریات شهرستان آبیک اظهار داشت: یکی از مددجویان روستای خرم‌پشته که 1.5 سال است تحت حمایت کمیته امداد در آمده که به دلیل جوان بودن و داشتن موقعیت کاری و آمادگی فعالیت در زمینه دامداری 150 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به این مددجو پرداخته شده که بازپرداخت آن بدون سود 6 ساله است.

وی افزود: درصورتی که مددجوی مذکور طرح دامداری خود را توسعه دهد از سوی کمیته امداد نسبت به پرداخت بیمه تأمین اجتماعی وی اقدام کرده تا این مددجو خودکفا شده و از چرخه حمایت این نهاد خارج شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آبیک ادامه داد: از سال جاری تاکنون، 50 فقره وام اشتغال از 50 تا 200 میلیون ریال و از محل منابع امداد به مددجویان زیر پوشش پرداخت شده که در زمینه اشتغال تا 200 میلیون ریال هم پرداختی صورت گرفته است.

ملاحسنی در خصوص مسکن مددجوی روستای گیل‌زور گفت: واحد مسکونی این مددجوی زیر پوشش کمیته امداد فرسوده شده بود که مجوز لازم از دهیاری أخذ کرد و به بنیاد مسکن معرفی شد و از منابع امداد، وام قرض‌الحسنه به این مددجو پرداخت شده است.

وی افزود: در خصوص ساخت سرویس بهداشتی و حمام مددجوی روستای گیل‌زور از سوی کمیته امداد خارج از 140 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، مساعدت لازم صورت می‌گیرد.

این مسؤول ادامه داد: در صورتی که در روستاها برای مددجویان حداقل زمین تهیه شود با پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، نسبت به ساخت مسکن آنان از سوی کمیته امداد اقدام لازم می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آبیک در خصوص طرح خوداشتغالی فرد غیرتحت پوشش کمیته امداد روستای گیل‌زور گفت: این فرد با توجه به توان و علاقه‌ای که داشته، نسبت به تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرد و از منابع بانکی 150 میلیون ریال وام اشتغالی به وی پرداخت شده که بازپرداخت آن پنج ساله است.

ملاحسنی افزود: فرد مذکور با تسهیلات بانکی اقدام به خرید و پرورش سه رأس گاو شیری کرده است.

وی یادآور شد: تاکنون از محل تسهیلات تبصره 26، 60 فقره تسهیلات بانکی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آبیک پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار