معاون استاندار قزوین:
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در سال جاری به دلیل مسائل پیش آمده همچون آنفلوآنزا، در گوشت مرغ باید کیفیت هم مدنظر قرار گیرد و بیش از پیش به این موضوع پرداخته شود.
کد خبر: ۳۷۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 13 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای روابط خارجی استان قزوین که  در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: موضوع تنظیم بازار بسیار مهم است و بعد از این باید جلساتی ترتیب داده شود تا کنترل بازار صورت گیرد.

وی افزود: مسؤولان دستگاه‌های متولی بازار باید در آماده‌باش کامل برای کنترل مسائل موجود باشند و نباید در موضوع فروش مغازه‌دارها دخالت شود اما باید اشراف کامل به بازار داشته باشند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: در بازار نباید چند نرخ وجود داشته باشد و این موضوع هیچ معنا و توجیهی ندارد و باید در تمام نقاط شهر قیمت و اجناس از ثبات برخوردار باشد و مردم نباید کمبودی در اقلام درخواستی احساس کنند.

حبیبی تصریح کرد: وجود کمبود در اجناس نارضایتی و ناراحتی مردم را در پی دارد و نیازهای مردم باید به وسیله مسؤولان مربوطه پیش‌بینی و برای تأمین نیازهای متقاضیان اقدام شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی و کنترلی همانند تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و غیره باید تنظیم‌کننده بازار باشد و از هم اکنون باید اقدامات کنترلی و نظارتی خود را آغاز کند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در سال‌های گذشته فقط قیمت اجناس، میوه و گوشت بود که از اهمیت بالایی برخوردار بود اما در سال جاری به دلیل مسائل پیش آمده همچون سرمازدگی میوه‌ها و آنفلوآنزا، در گوشت مرغ باید کیفیت هم مدنظر قرار گیرد و بیش از پیش به این موضوع پرداخته شود.

حبیبی تشریح کرد: در اسفند ماه سال جاری فرآیندهای نظارتی باید با جدیت پیگیری شود و موضوع نظارت و کنترل به وسیله مردم احساس شود.

وی افزود: مکان‌های عرضه گوشت قرمز و سفید باید توسط مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص و به شرکت پشتیبانی دام ارائه شود تا اقدامات کنترلی را انجام دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین مطرح کرد: بازارچه‌های توزیع میوه باید به وسیله شهرداری و جهاد کشاورزی معین و کنترل شود و به گونه‌ای باشد که دسترسی مردم به این بازارچه‌ها آسان و نیازهای آن‌ها برطرف شود.

حبیبی اضافه کرد: با وجود اینکه جای نگرانی برای گوشت در اواخر سال جاری احساس نمی‌شود اما شرکت پشتیبانی دام باید بدبینانه‌ترین حالت را در نظر بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تأمین یک هزار تن پرتقال و 500 کیلوگرم سیب باید به وسیله تعاونی روستایی صورت گیرد، تصریح کرد: نمایشگاه‌های مربوط به سال جدید باید با همکاری اصناف و مدیریت نمایشگاه‌ها برگزار شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم نقش نظارتی در برگزاری این نمایشگاه‌ها ایفا می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت بر عرضه 80 نوع کالا نظارت می‌کند که 12 نوع از این اقلام همانند مرغ، گوشت، قند، روغن، تخم‌مرغ و میوه از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید کنترل بیشتری بر این اقلام مهم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار