رئیس نهضت سوادآموزی قزوین خبر داد
رئیس نهضت سوادآموزی استان قزوین به آمار جذب بی‌سوادی در این استان پرداخت و گفت: در سال جاری 6 هزار بی‌سواد جذب شده‌اند.
کد خبر: ۳۷۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سپهدار علی‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر عملکرد نهضت سوادآموزی استان قزوین قبل و بعد از ادغام با آموزش و پرورش در روستاها اظهار داشت: در حال حاضر کلاس‌های روستایی دایر است اما سوادآموز نداریم.

وی افزود: سواد استان قزوین در سرشماری سال 90، برابر 92.2 درصد بوده و در حال حاضر نزدیک به 96 درصد جمعیت این استان باسواد هستند.

رئیس نهضت سوادآموزی استان قزوین ادامه داد: بیشترین آمار سواد در این سال‌ها در روستاها بوده و در این استان از 10 هزار و 100 نفری که برای ظرفیت پذیرش سهمیه‌بندی شده است، به صورت تقریبی 6 هزار نفر جذب شده‌اند.

علی‌یاری عنوان کرد: برقراری کلاس‌های نهضت سوادآموزی در شهرها کمتر است اما در روستاها این کلاس‌ها با همان ظرفیت دایر است و در حال حاضر از طریق سامانه نهضت سوادآموزی با سوادی یا بی‌سوادی افراد مطلع می‌شویم.

این مسؤول در خصوص جشن شکرگزاری بی‌سوادی گفت: این جشن در سال 90 برای آخرین بار برگزار شد و بعد از آن چنین جشنی برگزار نشده و تمام تمرکز سازمان نهضت سوادآموزی بر روی کیفیت آموزش متمرکز است.

رئیس نهضت سوادآموزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر عنوانی به نام آموزش‌یار در این سازمان وجود ندارد اما آموزش بی‌سوادان از طریق آموزش‌دهنده‌ها صورت می‌گیرد که از طریق شرکت‌های خصوصی و زیرنظر نهضت‌سوادآموزی است؛ نهضت سوادآموزی هیچ تعهدی در قبال استخدام این افراد ندارد.

علی‌یاری مطرح کرد: روش فعالیت افراد به این صورت است که از سوی نهضت سوادآموزی کلاس‌هایی برای توجیه علمی آموزش‌دهنده‌ها برگزار می‌شود و آن‌ها بعد از طی این کلاس‌ها به شرکت‌های خصوصی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین رسالت نهضت سوادآموزی از تربیت آموزش‌دهنده‌ها، توانمندسازی نیروی انسانی در نهضت سوادآموزی است و آنچه برای نهضت اهمیت دارد، کلاس‌داری نیست بلکه قبولی سوادآموزان است.

رئیس نهضت سوادآموزی استان قزوین اضافه کرد: افرادی که درصدد هستند در این کلاس‌ها آموزش ببینند، باید حداقل دارای مدرک فوق‌دیپلم باشند اما در حال حاضر هیچ پذیرشی برای متقاضیان این کلاس‌ها نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار