در اعتراض به عبور ریل از داخل شهر:
مردم تاکستان در اعتراض به عبور ریل راه آهن از داخل محدوده شهر قطار عبوری را برای چندین دقیقه متوقف کردند.
کد خبر: ۳۸۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 06 March 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جمعی از مردم شهرستان تاکستان در اعتراض به عبور ریل راه آهن از مسیر داخل شهر امروز برای چند دقیقه عبور قطار عبوری از داخل شهر را متوقف کردند.

هرچند این اولین باری نبود که مردم تاکستان این حرکت اعتراضی را انجام میدادند اما رفته رفته به تعداد معترضین افزوده شده و امروز این تعداد به حدود صد نفر رسید.

اهالی تاکستان معتقدند عبور ریل راه آهن از وسط شهر علاوه بر ایجاد خطراتی که نمونه های آن سالیان قبل گریبان گیر مردم تاکستان شده باعث شده تا مردم این شهر مجبور شوند ترافیک ناشی از مسدود شدن خیابانها در هنگام عبور قطار را تحمل کنند.

در بین معترضان بیشتر ساکنین اطراف ریل راه آهن که از ابتدای تاکستان شروع شده و تا انتهای آن ادامه پیدا میکند دیده می شدند که علت اعتراضشان را سر و صدای زیاد قطار بیان کردند.

به گفته یکی از تجمع کنندگان عبور قطار از بین شهرموجب دو قسمت شدن و مانع رشد شهری شده است و مردم را نگران کرده است.

این مشکل تا آنجا ادامه یافت که آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان هم در دیدار ۱۹ بهمن امسال با استاندار از نماینده دولت در استان خواست
پیگیر خروج ریل و انتقال راه آهن از داخل به خارج شهر شد.

امام جمعه تاکستان گفته بود: وجود ریل راه آهن داخل شهر باعث شده تا حتی شهر در بین مردم هم به دو قسمت پایین خط و بالای خط تبدیل شود که نوعی ناهماهنگی را در ساختار شهری ایجاد کرده است.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در مورد عبور راه آهن از داخل شهر تاکستان و روستای حومه تصریح کرد: با توجه به وجود طرح های مطالعاتی انجام شده و تصویب خروج راه آهن از داخل به خارج شهر در برنامه توسعه پنجم و قرارگیری این طرح در ردیف پروژه های ملی لازم است تا مسئولان ذیربط توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

طاهرخانی گفت: وجود راه آهن در وسط شهر تاکستان باعث ناموزونی نظام شهری شده و به همین دلیل با جدیت پیگیر درخواست مردم تاکستان تا رسیدن به نتیجه خواهیم بود.

اما استاندار قزوین پیش از این در سخنرانی خود در مسجد حجتی تاکستان گفته بود راه آهن از داخل شهر به بیرون انتقال پیدا نخواهد کرد و به دنبال طرحهایی با هزینه کمتر برای کاهش مشکلات آن هستیم.

این چندمین بار است که اهالی تاکستان اقدام به ممانعت از تردد قطارهای عبوری می کنند و گفته اند که تا خروج راه آهن از داخل شهر و پیگیری مسئولان به این کار خود ادامه خواهند داد.

در پایان این اعتراض مقرر شد نمایندگانی از طرف مردم تاکستان در جلسه شورای تامین شهرستان تاکستان شرکت کنند و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
اقای استاندار یه شب بیا خونه ما مهمون ما باش تا ببینی هر چند ساعت یه قطار از جلوی خونت رد میشه فچه حسی داره
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
سلام . باید تاسف خورد به استانی که مسئولینش درد مردم را درک و حس نکرده باشد . باید تاسف خورد به مدیران مملکتی که نهج البلاغه ی امیرمومنان علی علیه الصلاه و السلام را فقط در دکور کتابخانه ی اداره نگهداشته باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار