به همت حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) آبیک
کرسی آزاداندیشی با عنوان آسیب‌شناسی اشتغال زنان به همت حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، کرسی آزاداندیشی با عنوان آسیب‌شناسی اشتغال زنان در حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک به همت مدیر و معاون پژوهشی و معاون فرهنگی این حوزه با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

در این نشست فاطمه لطفی مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) و استاد حوزه‌های علمیه به عنوان استاد داور و منیره سیدتقیا معاون پژوهشی حوزه فاطمیه(س) به عنوان استاد مخالف و فاطمه آیتی به عنوان استاد موافق حضور داشتند.

معاون پژوهشی حوزه فاطمیه(س) شهرستان قزوین با اشاره به تأثیرات منفی اشتغال زنان در تربیت فرزند ادامه داد: تربیت فرزندان مهم‌ترین فعالیتی است که بانوان انجام می‌دهند و اگر در این مقوله سهل‌انگاری شود، آثار جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد.

 منیره سیدتقیا افزود: غفلت از تربیت فرزندان در بسیاری از موارد جبران‌ناپذیر بوده و یا جبران آن بسیار سخت است.

وی تصریح کرد: تربیت فرزند مقوله‌ای است که آینده یک اجتماع را رقم می‌زند و این اصلی‌ترین وظیفه زنان است که با سرگرم شدن زنان و مادران خارج از منزل، از این وظیفه نهادی و مهم غافل می‌شوند.

استاد حوزه علمیه فاطمیه(س) شهرستان قزوین هم در این نشست به راهکارهای راهبردی در زمینه اشتغال زنان و تربیت فرزندان پرداخت و گفت: انسان‌ها باید برای استفاده از توانایی‌های بالایی که خداوند اعطا کرده، نهایت بهره را ببرند که بانوان هم از این امر مستثنا نیستند.

فاطمه آیتی با بیان اینکه باید مدیریت زمان را در هر امری در نظر داشت، افزود: بانوان شاغل با مدیریت زمان و انتخاب بهترین زمان برای چینش فعالیت‌های روزانه، می‌توانند تمام امور را طبق روال انجام دهند.

* عدم اشتغال زنان با کاهش توقعات اعضای خانواده

مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه(س) شهرستان آبیک با اشاره به مباحث مطروحه از سوی اساتید مخالف و موافق اشتغال زنان اظهار داشت: در دنیای امروز شرایط اقتصادی عموم مردم در حد متوسط است.

فاطمه لطفی افزود: اگر قرار باشد یک نفر برای خانواده کار کند و به اصطلاح نان‌آور خانواده باشد باید سطح توقعات اعضای خانواده به ویژه زنان در حد توان سرپرست آن‌ها باشد و از رذیله‌های اخلاقی همچون چشم و هم‌چشمی و تجملگرایی پرهیز کند.

وی ادامه داد: در صورت کاهش توقعات اعضای خانواده به ویژه زنان از مردان، می‌توان وظایف زنان را در حضانت و تربیت فرزند و پاسداری از بنیاد مقدس خانواده را مشاهده کرد و اگر جامعه به این جهت هدایت شود، دیگر نیازی به اشتغال زنان خارج از منزل برای کسب درآمد نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار