رئیس بازرسی پلیس راهور قزوین:
رئیس بازرسی پلیس راهور استان قزوین گفت: در تصادفات جاده‌ای کشور روزانه 10 نفر کشته و 200 نفر مجروح می‌شوند و جای تأسف است که بگوییم روزانه پنج نفر از این کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای دانش‌آموز عابر پیاده هستند.
کد خبر: ۳۹۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین تقی‌خانی در همایش استانی انجمن اولیا و مربیان با موضوع رونمایی از برنامه رادیویی راه مدرسه، تجلیل از رانندگان و مجریان سرویس مدارس و افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده استان که با حضور جمعی از مسؤولان استانی در سالن اجتماعات کوثر شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه ترافیک وضعیت مطلوبی وجود ندارد و حتی در بسیاری از مقاطع وضعیت بحرانی است.

وی گفت: از سال 84 تا 92، در یک زمان هشت ساله در سطح کشور، تعداد 200 هزار نفر از هموطنان در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده و دو هزار و 500 نفر هم مصدوم شدند.

رئیس بازرسی پلیس راهور استان قزوین اضافه کرد: با توجه به آمار تصادفات جاده‌ای، مسؤولان به این نتیجه رسیدند که برای بهبود این وضعیت تدابیر جدیدی اتخاذ کنند.

تقی‌خانی با بیان اینکه 70 درصد این تصادفات، خطای انسانی است، خاطرنشان کرد: بنابر این موضوع فرهنگ‌سازی و آموزش در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در این زمینه صورت گرفت، طرح موفق همیار پلیس بود که در سال 85 این طرح کلید خورد، به طوری که تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای را در طول 10 سال بالغ بر 40 درصد کاهش داد.

رئیس بازرسی پلیس راهور استان قزوین تشریح کرد: طرح همیار پلیس به خوبی راه خود را پیدا کرد و سازمان بهداشت جهانی به تمام کشورهای دنیا این طرح را پیشنهاد داده و به اجرا درآمد.

تقی‌خانی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که در جلسات علنی و خصوصی، رسیدگی به جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای است و با توجه به نُرم جهانی، تصادفات عابران پیاده کمتر از 30 درصد است که در قزوین این آمار حدود دو برابر آمار جهانی است.

این مسؤول بیان کرد: در تصادفات جاده‌ای کشور روزانه 10 نفر کشته و 200 نفر مجروح می‌شوند و جای تأسف است که بگوییم روزانه پنج نفر از این کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای دانش‌آموز عابر پیاده هستند.

رئیس بازرسی پلیس راهور استان قزوین یادآور شد: رانندگان سرویس مدارس باید مقررات را بیش از سایر رانندگان اجرا کنند و اگر توجه به فرمان ایست پلیس 40 هزار تومان جریمه داشته باشد، فرمان ایست همیار پلیس 50 هزار تومان جریمه و یک امتیاز منفی دارد.

تقی‌خانی با اشاره به تعطیلات سال جدید گفت: با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم، طی سال گذشته در تعطیلات نوروزی متأسفانه با وجود اطلاع‌رسانی و آموزش‌های موجود، 940 نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

وی عنوان کرد: رانندگان ضمن توجه به توصیه‌های ایمنی پلیس راه، قوانین را رعایت کنید تا سالی شاد همراه با سلامت در کنار خانواده داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار