مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با جایگزین کردن آیین های باستانی آرام بخش به جای کارهای پر خطر، چهارشنبه آخر سال را از شادی به عزا تبدیل نکنیم.
کد خبر: ۳۹۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسن ارداقیان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در دانشکده پرستاری برگزار شد اظهارداشت: با دور شدن از فرهنگ آداب و رسوم گذشته با مشکلات جدی در این حوزه مواجه شده ایم و حتی روزهایی که باید شادی بخش باشد با بی احتیاطی و کارهای اشتباه و خطرناک برخی به مصیبت تبدیل شده است.

وی بیان کرد: چهارشنبه آخر سال در گذشته در شهر قزوین با رسوم زیبایی چون صله رحم، «قاشق زنی»، پختن غذاهای سنتی مانند «شش انداز» در یک فضای آرام و شادی بخش در روزهای پایانی سال جشن گرفته می شد و حتی پریدن از روی آتش هم با آدابی منظم در کنار خانواده ها با کمترین حادثه بود.

روان خانواده ها را آشفته نکنیم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چرا نتوانسته ایم چهارشنبه سوری را به عنوان یک رسم زیبا و باستانی با کارهای خوب و بی خطر آراسته کنیم تا جشن ما به عزا تبدیل نشود.

وی گفت: هنوز هم نیازمند فرهنگ سازی هستیم و باید خانواده ها و جوانان را با خطرات جبران ناپذیر آتش بازی و استفاده از ترقه و مواد محترقه آشنا کنیم تا در یک حرکت هماهنگ و منسجم به جنگ حوادث برویم.

ارداقیان یادآورشد: برای فرهنگ سازی نیازمند کمک رسانه ها هستیم تا با جلب مشارکت همگانی حوادث چهارشنبه آخر سال را به حداقل برسانیم.

وی گفت: اگر محله محورعمل کنیم و مانند گذشتگان به این محلات توجه جدی داشته باشیم می توانیم مراسم چهارشنبه سوری را در محلات با حضور خانواده ها با کمترین حادثه سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار