معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال ۹۵ خیران بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به ایتام کمک کردند که یک میلیون حامی را شامل می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 13 June 2017
علی محمد ذوالفقاری صبح امروز در همایش تجلیل از حامیان ایتام که در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: بیش از 200 هزار یتیم در کشور وجود دارد که ارائه خدمات و کمک به آنها نیازمند تأمین اعتبار است که بخشی از آن توسط دولت و بخشی هم توسط خیران تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش‌های این قشر از جامعه تأمین مسکن، هزینه‌های درمانی، معیشت، هزینه‌های تحصیل و اشتغال است عنوان: سرانه حامیان ایتام در کشور 5 برابر است به این معنا که در ایران به ازای هر یتیم 5 حامی وجود دارد که این نشان از توجه ویژه مردم به رسیدگی به ایتام است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد:حدود یک میلیون حامی در حمایت از این ایتام با کمیته امداد همکاری دارند که سال گذشته 404 میلیارد تومان مساعدت کرده‌اند همچنین در قالب صندوق صدقات حدود 300 میلیارد تومان در اختیار امداد قرار گرفته است.

وی امانتداری را اصلی اساسی در کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: تمامی مبلغ 404 میلیارد تومان مساعدت حامیان در حساب ایتام واریز شده است، با توجه به اینکه حامیان شناسه و شماره حساب یتیم را در اختیار دارند می‌توانند در مناسبت‌های دیگر نیز کمک‌های خود را به ایتام اهدا کنند.

ذوالفقاری بیان کرد: ضرورت توسعه فرهنگ نیکوکاری در جامعه امری اجتناب ناپذیر است چراکه حضور فردی با چند فرزند در خانه سالمندان، نشان می دهد که او به فرزندانش نیکی کردن را نیاموخته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط انسان در ادواره مختلف تغییر پذیر است و ممکن است فردی که امروز نیازمند نیست روزی نیازمند شود، خاطرنشان کرد: برخی از ما فکر می کنیم هیچ وقت فقیر نمی شویم حال آنکه تنها یک بیمار همچون سرطان کافی است فرد به شرایط سختی دچار شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کمک به ایتام و محرومان را نیاز خیران خواند و اعلام کرد: شاید در ظاهر شما حامیان به خانواده محرومان کمک کنید و آنها نیازمند کمک شما باشند ولی در حقیقت این شما هستید که نیازمند کمک آنها هستید، این شما هستید که برای آرامش خود نیاز دارید تا به آنها کمک کنید.

وی تأکید کرد: حرف کمیته امداد این است که کمیته امداد را خانگی کنید یعنی به وضعیت فقرای فامیل رسیدگی کنید چراکه بی توجهی به فقیری که در فامیل وجود دارد سبب می‌شود تا به کمیته امداد مراجعه کند.

ذوالفقاری تأمین روانی ایتام را نیز در کنار تأمین اقتصادی مهم و حساس دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در زمینه مهارت برخورد با نیازمند است که باید این مهارت را در خود تقویت کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار