رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خبر داد:
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: قزوین امسال نیز رتبه نخست کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق به طرح ها و واحدهای تولیدی را حفظ کرده است.
کد خبر: ۵۰۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 14 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،علی پرزحمت روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه هفته گذشته 18 فقره تسهیلات رونق تولید به واحدها و طرح های تولیدی استان پرداخت شد، گفت: قزوین همچنان رتبه اول را در تعداد درخواست ها و میزان پرداخت این نوع وام در کشور دارد.
وی اضافه کرد: مجموع میزان 18 فقره تسهیلات پرداخت شده بهین یاب در هفته گذشته به طرح ها و واحدهای تولیدی استان 797 میلیارد ریال بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین همچنین گفت: امسال تاکنون 302 مورد درخواست برای دریافت تسهیلات رونق تولید به شکل سرمایه ثابت و 947 مورد درخواست تسهیلات به شکل سرمایه در گردش در استان ثبت شده است.
این مسئول افزود: 398 فقره پرونده درخواست تسهیلات واحدها و طرح های کشاورزی و صنعتی استان در کمیته بررسی استان مورد رسیدگی قرار گرفته است که در نهایت مشخص شد فعلا 266 پرونده از شرایط لازم برای دریافت تسهیلات برخوردار نیستند.
پرزحمت ادامه داد: 358 پرونده نیز تاکنون در کارگروه مربوطه مصوب شده و برای پرداخت تسهیلات به بانک ها ابلاغ شده است.
وی همچنین با اشاره به درخواست دریافت تسهیلات از بانک ملی توسط واحدهای تولیدی استان،افزود: کمیته بررسی از 146 فقره درخواست دریافت تسهیلات از بانک ملی 43 مورد را برای این بانک ثبت کرده و 32 مورد را رد نموده است.
پرزحمت در پایان خاطر نشان کرد: آموزش لازم به همکاران برای ثبت دقیق اطلاعات و آمار در این بخش داده شده است تا شاهد اختلاف های فاحش در آمار اداره صنعت و بانک ها و سایر دستگاه ها در زمینه تسهیلات پرداخت شده نباشیم.
تسهیلات رونق تولید با عنوان بهین یاب با حمایت دولت و مشارکت بانک ها به واحدها و طرح های صنعتی و کشاورزی که نیاز به نقدینگی دارند و در سامانه مربوطه تقاضای خود را ثبت کرده اند، پرداخت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار