در منطقه یک شهری
رئیس اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری دو هزار و 172 حلقه چاه جاذب شناسایی شده که اغلب آن‌ها در بافت قدیمی شهر است.
کد خبر: ۵۴۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 20 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، عبادالله قزوینه اظهار داشت: در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری دو هزار و 172 حلقه چاه جاذب شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و 500 حلقه چاه جاذب در منطقه یک شهری قزوین قرار گرفته و دارای بافت قدیمی است.

وی با اشاره به این مهم که در چند سال اخیر بیشتر چاه‌های جاذب شهر قزوین مرمت و بهسازی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تدوین برنامه‌ای کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌شود تا چهار سال آینده تمام چاه‌ها‌ی جاذب شناسایی شده سطح شهر قزوین مرمت و بهسازی شود.

رئیس اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مطرح کرد: عملیات مرمت و بهسازی چاه‌های فوق بر اساس ضوابط مربوطه و تحت نظارت کارشناسان سازمان انجام می‌شود.

قزوینه با اشاره به عمر چاه‌های جاذب در شهر قزوین  و مشکلات مربوط به آن‌ها تصریح کرد: اغلب چاه‌های جاذب شهر قزوین بیش از 40 سال قدمت دارد که در برخی از این چاه‌ها طوقه‌‌چینی انجام نشده و کارگران برای لایروبی چاه با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند.

این مسؤول یادآور شد: در سال‌های گذشته چاه‌های جاذبی که وجود آن‌ها غیر ضروری ارزیابی شده است، حذف و یا بنا بر نیاز مدیریت منطقه شهرداری و پس از آزمایش خاک محل حفاری، چاه جدید حفاری شده است.

رئیس اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به این که منطقه بازار یکی از نقاط پر تردد و دارای اهمیت شهر قزوین به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر 84 حلقه انواع چاه جاذب در درون بازار شناسایی و شناسنامه‌دار شده که تمام آن‌ها به صورت منظم و بر اساس برنامه‌ای مدون و در فصول مختلف سال مورد بازبینی قرار گرفته است.

قزوینه عنوان کرد: در صورت نیاز چاه‌های ناایمن قدیمی و یا غیراستانداردی که گاهاً از سوی برخی کسبه احداث می‌شود با در نظر گرفتن تمام شرایط محیطی و ایمن‌سازی منطقه حذف و یا مسدود شده و در صورت ضرورت و با نظر کارشناسان مربوطه نسبت به تخلیه و یا حفر چاه جدید اقدام عاجل صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با در اختیار داشتن هشت اکیپ متخصص از طریق بخش خصوصی اقدام به ارائه خدمات در این زمینه می‌کند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در خصوص چاه‌های جاذب سطح شهر، موضوع را از طریق سامانه 137 اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار