استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: بهترین شیوه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از ظرفیت هنر است.
کد خبر: ۵۴۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 23 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: وقتی از فرهنگ ایثار و شهادت سخن می گوئیم باید ببینیم دقیقا دنبال چه چیزی هستیم و برای پاسخ به این سوال باید به دوران شکل گیری  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رجوع کنیم.

وی افزود: رمز ماندگاری نظام و انقلاب اسلامی در سایه   پایداری و دوام ایثار در جامعه امکان پذیر است.

استاندار قزوین با بیان اینکه"بالاترین جلوه ایثار، شهادت است"تصریح کرد:باید روحیه ایثار در بین مردم همواره زنده بماندتا آمادگی دفاع از ارزش ها در شرایط لازم وجود داشته باشد.

زاهدی گفت:مدیران باید بستر لازم را برای زنده کردن روحیه ایثار و شهادت در جامعه فراهم کنند.

وی با تاکید بر استفاده ظرفیت هنر برای انتقال ارزش ها و مفاهیم دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای خلق آثار ماندگار و اثرگذار در حوزه ایثار و شهادت باید از ظرفیت هنر استفاده کرد و  درکنار آن مخاطب شناسی مقوله مهمی است که در برنامه ریزی ریزی ها و سیاست گذاری های فرهنگی در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار قزوین ادامه داد:در تهیه و تدوین طرح های فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس باید به حوادث، شخصیت ها و مردمی بودن آثار بعنوان مضامین اصلی توجه شود.

زاهدی با اعلام اینکه یادواره ۳ هزار شهید استان قزوین سال ۹۷ برگزار می شود گفت:موضوع اصلی که در برگزاری یادواره های شهدا باید مدنظر باشد این است که این یادواره ها باید بگونه ای برگزار شود که ماندگار باشد یعنی برای مدت زمان مدیدی  در ذهن و ضمیر مردم حضور داشته باشد و از طرف دیگر تکراری نباشد و در زندگی و رفتار اقشار مختلف مردم اثرگذاری خود را داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار