رئیس اداره ثبت احوال آبیک بیان کرد
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک با اشاره به 818 مورد ولادت طی 9ماه اخیر در این شهرستان گفت: طی این مدت، 11 مورد دوقلو در شهرستان آبیک متولد شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 30 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهران نیک‌خواه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک به مناسبت هفته ثبت احوال در دفتر مدیریت اداره ثبت احوال این شهرستان اظهار داشت: طی 9 ماهه امسال میزان ولادت در شهرستان آبیک 818 مورد بوده که از این تعداد، 378 کودک دختر و 440 کودک پسر بوده‌اند؛ در سال گذشته میزان ولادت دختر 479 مورد و پسر 505 مورد بوده است.

وی افزود: در سال گذشته 18 مورد ولادت دو قلو و یک مورد سه قلو به ثبت رسیده بود که امسال میزان ولادت دو قلوها در شهرستان آبیک 11 مورد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک ادامه داد: طی 9 ماهه امسال 177 مورد مرگ و میر به ثبت رسیده که از این تعداد 93 نفر مرد و 84 نفر زن بوده‌اند.

نیکخواه اضافه کرد: طی حدود پنج سال اخیر، 21 هزار و 400 مورد شناسنامه قدیمی تبدیل به شناسنامه مکانیزه شده است که تاکنون سه هزار و 599 شناسنامه مکانیزه المثنی صادر شده که 90 درصد مفقودی بوده است.

وی در خصوص فراوانی نام‌های پسر در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، محمدطاها، علی‌اصغر، امیرحسین، محمدمهدی، حسین، علی و امیررضا 10 نام نخست پسران در این شهرستان است.

این مسؤول با اشاره به فراوانی نام دختران در شهرستان آبیک تصریح کرد: فاطمه، ریحانه، یسنا، زهرا، رها، حلما، آوا، آیلین، کیانا و آنیسا 10 نام نخست دختر در این شهرستان است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک در خصوص وضعیت آرشیو الکترونیکی اسناد در این شهرستان افزود: حدود 120 هزار سند مربوط به ولادت و 28 هزار سند وفات داده‌آمایی و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شده است.

نیکخواه ادامه داد: میانگین ماهانه 20 تغییر نام در اداره ثبت احوال شهرستان آبیک صورت می‌گیرد که 80 درصد از مراجعه‌کنندگان بانوان هستند.

وی اضافه کرد: بیشتر نام‌هایی که تغییر می‌یابد، نام‌های قدیمی بوده و در جامعه عرف نیستند؛ این در حالی است که میانگین ماهانه 15 مورد تغییر نام خانوادگی انجام می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نام خانوادگی که بدمعنی بوده و عرفی نباشد و از نظر روحی و روانی مورد آزار و اذیت شخص شود قابل حذف است و حذف پسوند از اسامی به روز انجام می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک بیان کرد: نخستین شناسنامه در کشور سند سجلی فاطمه ایرانی در سال 1297 هجری شمسی در بلدیه(شهرداری) تهران بوده که در محله سنگلج صادر شد و در واقع ثبت‌احوال در شهرداری به صورت مستقل پایه‌گذاری شد.

نیکخواه افزود: سجل احوال در قدیم قرآن‌کریم بود که در پشت قرآن کریم، اسامی افراد یادداشت می‌شد که از سال 1304 در کل کشور برای نخستین بار شناسنامه دادن آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار