مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یکی از مصادیق بارز و مهم حقوق شهروندی توجه به محیط زیست است.
کد خبر: ۶۲۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 30 June 2018

توجه به محیط زیست از مصادیق حقوق شهروندی است

به گزارش تابناک قزوین، حسن پسندیده در همایش سراسری روسای مدیریت عملکرد ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: استان قزوین  دارای پتانسیل های ارزشمند طبیعی و جاذبه های منحصر به فرد، مناظر زیبا، گونه های گیاهی و جانوری منحصری است که پاسداشت از این مواهب الهی مشارکت همه آحاد جامعه را می طلبد.

 وی افزود: استان قزوین دارای ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و ۴هزار واحد صنعتی است که به لحاظ پایش و نظارت و توجه به استانداردهای محیط زیستی حائز اهمیت بوده و نقش نظارت حفاظت محیط زیست را بیشتر نمایان می کند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر با تعاملات صورت گرفته، ارگان های ذیربط ضوابط و معیارهای محیط زیستی را در اولویت قرار داده و مسئولانه با حفاظت محیط زیست همراهی می  کنند.

این مقام مسئول، شرایط کیفی هوای شهر قزوین و شهرهای استان را مطلوب دانست و تصریح کرد: شهرهای سالمی به لحاظ کیفیت هوا داریم  و برای پیشگیری از آلودگی هوا هم طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوا را در ۳۶ بخش تعیین تکلیف و  وظایف دستگاهای مرتبط با این موضوع تهیه و تدوین، تصویب و ابلاغ شده است.

 پسندیده در ادامه به باغستان سنتی قزوین اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت آن اظهار کرد: باغستان هزارساله قزوین در حال ثبت میراث جهانی است و به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر کیفیت آب و هوا و وضعیت میکروکلیمای شهر قزوین مطرح است.

 وی تصریح کرد: یکی از چالش های مهم محیط زیستی استان کمبود منابع آبی است و برای مقابله با این مسئله شورای حفاظت از منابع آب با تأکید استاندار محترم قزوین فعال است و به صورت مسئولانه خواسته شده که با تغییر الگوی  مصارف بی رویه آب، سال به سال استفاده از این منابع کاهش یابد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه به کمبود تجهیزات و منابع در حوزه نظارت و پایش اشاره کرد و گفت: نیازداریم برای کنترل و پایش مناطق زیستی از تجهیزات جدید استفاده کنیم که در صدد رفع این کمبودها هستیم.

 وی خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق بارز و مهم حقوق شهروندی توجه به محیط زیست است و لازم است در این راستا همگی به حفظ و حراست از مواهب الهی و رعایت تمامی حقوق زیست مندان توجه کنیم.

 پسندیده تأکید کرد: در منشور حقوق شهروندی بر توجه به حق حیات، سلامت، کیفیت زندگی، حق محیط زیست سالم و توسعه پایدار تأکید شده و تکلیف قانونی برای دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف حقوق شهروندی در زمینه محیط زیست هم مشخص شده است.

 وی یادآور شد: امیدواریم این همایش برای همکاران بازرسی و مدیریت عملکرد استان ها منجر به ارتقای توان و دانش شده و بیانیه و تصمیمات آن باعث پیشبرد اهداف و رسالت سازمان و حفاظت هرچه بهتر محیط زیست شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار