معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برگزاری جشنواره اقوام به حفظ هویت فرهنگی و توسعه نشاط اجتماعی کمک می کند
کد خبر: ۶۴۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 28 August 2018

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا آشناگر در مراسم افتتاح دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی اظهار کرد: یکی از شاخص های فرهنگی کشور، وضعیت های اقوام ایران زمین است که این جشنواره ها می تواند به داد وستد فرهنگی منجر شود.

وی بیان کرد: در عصر ماشینی امروز جوانان کمتر با اقوام و آداب و رسوم کشور آشنا هستند و از مسائل فرهنگی، موسیقی مقامی کردی، ترکی یا لری و بلوج کمتر شناخت دارند و این جشنواره می تواند این کمبود را جبران کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ خود را بخوبی معرفی کنیم و داد و ستد فرهنگی داشته باشیم می تواند به گرایش مردم به نهادهای فرهنگی کمک کرده و زمینه مشارکت آنها در حفظ هویت فرهنگی را فراهم کرده و به نشاط اجتماعی هم کمک کند.

آشناگر با اشاره به اهمیت برگزاری هفته فرهنگی قزوین افزود: هفته فرهنگی استان قزوین فرصت خوبی است و این توانمندی را دارد تا قزوین را با یک سابقه نیم قرن پایتختی و داشتن مفاخر بزرگی در ادب، هنر، خوشنویسی، طنز، نقاشی، هنرهای تجسمی، امور دینی معرفی کرده و به غنای فرهنگی استان کمک کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برگزاری جشنواره اقوام موجب معرفی ظرفیت های فرهنگی، آشنایی با آداب و رسوم استانهای مختلف کشور و تقویت هویت فرهنگی می شود.

به گفته وی،اگر در هفته فرهنگی قزوین بتوانیم داشته های فرهنگی و تذاریخی و ادبی و مفاخر خود را معرفی کنیم میتواند به وحدت ملی، افتخار به داشته ها و اعتماد سازی و خودباوری منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار