مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: در چهار ماهه امسال 587 نیروی کار خارجی (اتباع افغان) غیرمجاز در قزوین شناسایی و از کشور اخراج شده اند.
کد خبر: ۲۷۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مسعود بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در همین رابطه 161 کارفرمای متخلف به مراجع قضائی معرفی شده اند.
وی یادآور شد: به کارگیری هرگونه نیروی کار خارجی غیرمجاز تبعاتی چون جریمه و حبس از سوی محاکم قضائی را به دنبال دارد.
این مقام مسئول یادآور شد: استان قزوین هم اکنون دارای 17 هزار نیروی کار خارجی دارای مجوز می باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین در ادامه از تائید صلاحیت 17 شرکت خدماتی تامین نیروی انسانی در استان ظرف چهار ماهه گذشته خبر داد.
بابایی در ادامه از کاهش زمان رسیدگی به شکایت ها مربوط به اختلاف های کارگری و کارفرمایی از سوی هیات های تشخیص و حل اختلاف خبر داد و افزود: زمان رسیدگی به شکایت ها در هیات های تشخیص 16 و اختلاف 30 روز است که نسبت به میانگین کشوری کم تر می باشد.
این مقام مسئول یادآور شد: در چهار ماهه امسال، یک هزار و 525 فقره دادخواست برای طرح در مراجع خل اختلاف کارگری و کارفرمایی در استان دریافت شده و یک هزار و 290 فقره رای نیز توسط هیات های تشخیص صادر شده است.
وی در پایان گفت: همچنین از بین دادخواست های یاد شده در این مدت، 648 پرونده به هیات های حل اختلاف ارجاع شدند که از این رقم تاکنون 529 پرونده منجر به صدور رای شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار