رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امروز نسبت به گذشته محافل فرهنگی باشکوه‌تری در کشور برگزار می‌شود، ولی این محافل اثرگذاری لازم را ندارد که باید از سوی مسؤولان تقویت شود.
کد خبر: ۲۸۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 01 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمصطفی حسینی در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که شب گذشته در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که توفیق حضور در محضر قرآن کریم، خادمان و عاشقان کلام وحی را نصیب من کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم همواره مورد تأکید رهبری بوده است و نقش مهمی را در شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی ایفا می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: روزهایی که برگزاری مسابقات قرآن کریم آغاز شد، تعداد حافظان کل قرآن به اندازه تعداد انگشتان دست نبود و تعداد قاریانی که در سطح ملی تلاوت می‌کردند نیز بسیار محدود بود.

حسینی با بیان اینکه می‌توان با ترسیم چشم‌انداز و اهداف بالا برای مسابقات، میزان بهره‌برداری آن را افزایش داد، گفت: اگر یک رویداد ورزشی، فرهنگی و هنری در استان قزوین برگزار می‌شد شاید تأثیرگذاری بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه ده‌کوره‌های روستاها رویداد المپیک را دنبال می‌کردند، اذعان کرد: مسابقات قرآنی باید اثرگذارتر از آنچه که امروز شاهد آن هستیم، باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: یکی از اشتباهاتی که در برگزاری برخی از برنامه‌های فرهنگی کشور با آن روبه‌رو شده‌ایم، این است که به بسیاری از آنان نگاه صوری و سطحی شده است.

حسینی گفت: امروز نسبت به گذشته محافل فرهنگی باشکوه‌تری در کشور برگزار می‌شود، ولی این محافل اثرگذاری لازم را ندارد که باید از سوی مسؤولان تقویت شود.

وی تشریح کرد: فعالیت‌های قرآنی باید مبتکرانه، خلاقانه و جذاب باشد که زن و مرد و پیر و جوان آن را با شوق دنبال کنند و بهره لازم را ببرند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این جذابیت و تأثیرگذاری مقدماتی دارد که ما آن را طی نکرده‌ایم، یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند جلساتی را برای استماع قرآن داشته باشیم و این امر در برخی کشورها همچون سوریه، مصر و عراق وجود دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: در کشور قرآن یک اتفاق تشریفاتی برای شروع مراسم‌هاست و اگر فهم قرآن در جامعه ایجاد شود، ارتباط‌گیری با قرآن سریع‌تر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار